Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 Spør her og jeg. Om jeg er gravid og begynner å jobbe 2. mai etter 6 mnd uten lønn, og og skal ut i svangerskapspermisjon 26. oktober så mangler det 5 dager for å få foreldrepenger. Er NAV så strenge på det at jeg ikke vil få det da?
2jenter1gutt Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Ja, så strenge er de. Mangler du fem dager, så mangler du fem dager, og da får du faktisk ingenting. Surt men slik er reglene, og de følger dem til punkt og prikke.
Ranveig R Skrevet 7. april 2007 #3 Skrevet 7. april 2007 Viss du har vore meldt arbeidsledig før du går ut i jobb igjen, vil du vel få gjennomsnittet av dei 6 beste av dei 10 siste mnd (om du då berre har jobba 5 mnd, blir gjennomsnittet tatt av dei 5 mnd + 1 mnd utan lønn). Med mindre det er nye reglar for dette og. Dersom du ikkje har vore meldt arbeidsledig var i alle fall regelen før at du fekk gjennomsnittet av siste år. Men det er mulig det er nye reglar her, i såfall sit både du og eg dumt i det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå