Gå til innhold

Kjære dere som har gjennomført nattavvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen spm til dere.

-Hvordan gjorde dere det?

-Tok dere opp og bysset? Isåfall, våknet ikke baret da for å bli bysset etterhvert? Jeg ser nemlig for meg at byssing er måten å gjøre det på her, da vi ikke er tilhenger av å la de gråte for mye. Men samtidig er jeg redd hun vil våkne likevel siden byssingen er behagelig...

-Tok dere alle nattmåltidene på engang, eller ett og ett?

-Hvor gammelt var barnet, og hvor mye spiste barnet på dagtid?

Håper noen snille damer vil svare meg:)

God påske!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok han ikke opp, nettopp fordi han da ble mer våken og ergo gråt mer. Jeg er så heldig at han tar smokk, og jeg dyttet da inn smokken når han våknet og gråt (som var ganske ofte en del netter). Vi satt også ved vugga hans og koste og strøk på han uten å ta han opp. Han roet seg da som regel til slutt. Han var bare 2 mnd. gammel da jeg sluttet med nattmåltider ( det er jo veldig tidlig, men han hadde selv sovet gjennom noen netter helt av seg selv, og da ville jeg at han skulle fortsette med det). Nå er gutten min 6 mnd. og han har siden han var 4 1/2 mnd. sovnet rundt kl 19-20 hver kveld og sovet til kl 06- 09. Det gjør han fortsatt. Det har hendt at jeg har gitt mat om natta av ulike grunner hvis han har våknet, men sjelden. Han spiser ca hver 3 time. Alltid det første han gjør når han våkner og det siste han gjør før han legger seg. Lykke til.

Skrevet

Hei

Vi er i ferd med å avslutte nattavvenning. Vi har jobbet oss gjennom måltid for måltid vi da siden han på slutten krevde mat annen hver time. Vi har ikke drevet og plukket ham noe særlig opp nei, for da har det blitt stilt med en gang og han har begynt å se seg rundt prate osv. Så vi har latt ham ligge i senga, gitt vann og smokk og strøket ham over kinnet. Har også brukt spilledåse mye da han er vant til den.

Begynte vel når sjarmøren var 6mnd og han er nå nettopp fylt 7 mnd. Spiser frukt om morgenen, middagsglass og frukt i 1300 tida, frukt igjen i 15.30 tida og grøt i 1730 tida. I seng og sover til 1830

Vet ikke om dette var noe hjelp

Skrevet

Tok han ikke opp, men vi var i samme rom som han hele tiden. Han ligger på samme rom som oss enda. Var stille og rolig i stemmen, og sa alltid akkurat det samme. Og la han rolig ned på puta og breide over han.

Tok igrunn all våkning før kl 0530 på samme tid. Han var 8 mnd når vi gjorde det. Jeg brukte utrolig lang tid på å samle mot for å gjennomføre det, og ventet og håpte i det lengste på at det ville ordne seg av seg selv. Hadde ikke lyst til å gjøre det på denne måten. Men tenkte som så at han også hadde godt av å få hele netters søvn, og det var mye av motivasjonen. Og sånn sett har det vært bra for han...

Håper du fikk svar på det du lurte på, vi gjorde det hvertfall sånn, det funket, og sånn gjør vi det om han våkner nå også. For det skjer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...