Gå til innhold

når kan de bare få skrike litt ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jenta mi er mett,tørr og helt klart trøtt sovner hun jo i armene mine/vårs...som regel går det greit og legge henne ned,men noen ganger starter skrikene med en gang å nårjeg tar henne opp sovner hun før det har gått to min...når kan jeg bare la henne skrike litt?

hun er 7 uker nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det lurer jeg også på... vår jente er 6 mnd og holder på sånn fremdeles...!

Skrevet

vesla her er snart 9mnd og nå har jeg akkurat hatt en runde med henne for å sove/sovne i egen seng... hun hyler, men man hører fort at hun hyler fordi hun er sint og ikke fordi det er noe galt... men nå har hun endelig begynt å sovne tidlig og i egen seng så nå er det bare små protester og så sover hun :)

men ville ikke ha gjort det når de er så små... jeg tenker personlig at det er greit at de er utviklet nok i hodet til å forstå hva som skjer og det er de nok ikke når de er 7 uker... da har de behov for masse kos og nærhet etter min oppfatning.. men jeg ser at vesla mi hadde tålt det om jeg hadde gjort det for noen mnd siden... men er jo individuelt..

Skrevet

Min gutt er nå 6 mnd. og mitt råd til deg er og allerede nå venne henne til å sovne i egen seng, i alle fall så ofte som mulig. Jeg la han ned i senga når jeg merket han var trøtt og satt ved siden av han og strøk på han og koste med han hvis han gråt veldig mye. Mange ganger oppdaget jeg at han sovnet først når jeg gikk min vei. Da kunne han skrike i noen minutter, men sovnet da til slutt. Nå har han i mange måneder sovnet i egen seng uten skrik og hyl, han blir faktisk glad når jeg legger han og han prater ofte med seg selv før han sovner.Han har heller aldri sovet sammen med oss, annet enn når han har vært syk. Jeg mener at du kan la henne skrike i 5- 10 min. så lenge du vet at hun har det bra (tørr,mett,trøtt osv.), men gå innom for å sjekke innimellom og stryk gjerne på henne hvis det er nærhet hun trenger. De 3 første mnd. har jeg ikke tall på alle timer mannen min og jeg delte på å sitte ved siden av vugga for å roe småen! Men min filosofi har funket.

Skrevet

Jeg lar aldri jenta mi gråte alene. Hun kan smågråte litt mens vi sitter der, men aldri alene. Anbefaler denne artikkelen:

Jeg tenker som så: er det virkelig meningen fra tidenes opprinnelse at barn skal sove separat fra foreldrene? Vi er de eneste barna kjenner, de eneste som gjør dem trygge. Skal vi ta fra dem det?

Dette er ikke ment som en moralpreken. Jeg bare vil gi deg en annen måte å se det på:)

Lykke til uansett hva du velger!

PS. Ting vil forandre seg av seg selv også. Barns mønster går gjerne i bølger.

Skrevet

Jeg og samboeren min har prøvt og sitte ved sengen hennes,men det hjelper lite...hyler til vi tar henne opp for og så sovne med en gang...

Egentlig bør jeg ikke klage for hun er ellers en drømme baby,sover rundt og er kjempe snill ellers =)

Bare utrolig sta og kosete..det er jo koselig det,men er redd jeg lager smikk til meg selv hvis hun lærer at hvis hun bare skriker litt tar jeg henne med en gang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...