Gå til innhold

forhold og stor aldersforskjell. noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg er sammen med en mann som er mye eldre enn meg, kunne vært faren min:P .. det er jo mye "tabu" med slike forhold, og folk har sine meninger og syns som regel ikke noe om det. men slike forhold er jeg dog ikke alene om.

vi har vært sammen i mange år.. prøvd utallige ganger å gå fra hverandre fordi aldersforskjellen er stor, og fordi det er vanskelig ( spes for meg) å stå fram med en så mye eldre mann.

problemet er det at vi alltid havner sammen igjen. vi er nok veldig glad i hverandre, og har det veldig godt i lag vi to.

for noen mnd siden ble jeg gravid, og fikk litt "hetta", fordi nå var det ingen vei tilbake. vi pratet mye, og ingen av oss ønsket abort.

desverre mista jeg min lille skatt!

så da sitter jeg her på stedet hvil.. hva gjør jeg nå?

fornuften sier jo at jeg burde prøve å finne meg en ung mann og starte et liv sammen med en på min egen alder.. men jeg får ikke helt følelsene med meg.. jeg er jo gla i denne gamle mannen...

men nå har jeg valget.. skal jeg bryte ut, eller gå inn i dette med fulle alvor? han har voksne barn, men ønsker seg veldig gjerne en liten skatt sammen med meg:)..

noen i lignende situasjon, eller som har "råd" å komme med?

kjærligheten er ikke enkel... og det sies jo at "kjærligheten har ingen aldersgrense"...

ha en fin påske alle sammen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HVIS DU ELSKER denne mannen så aldri i livet tenk på å gå fra han. DRIT I HVA ALLE ANDRE SIER.

Jeg er akkurat 15 uker på vei i dag, jeg er 19 år og min kjæreste er 41. Ingen som sier noe på det, men om de gjør det så er det ikke noe jeg driter mer i for å si det sånn :)

Klems

Skrevet

er vi alene om å ha en eldre og moden mann rita? hehe..

ønsker deg kjempe lykke til med graviditeten og mannen:)

skulle vært like langt på vei som deg nå jeg.. trist.. men håper det blir min tur snart også:)

klem

Skrevet

Tror bare det er du som har svaret, men synes ikke du skal gå ifra han om det er pga av hva andre tenker. Dersom du er glad i han og det fungerer fint mellom dere til tross for aldersforskjellen så er vel det det viktigste?

Var selv i et forhold med 8 års aldersforskjell, og folk rynket veldig på nesen i starten fordi jeg bare var 19 og han 27, men det gikk seg til. Var sammen i 4 år og det var helt andre grunner til at det ble slutt. I ettertid ser jeg at aldersforskjellen bare var positiv fordi jeg trengte en mer moden mann enn gutta på min alder...

Skrevet

Jeg kan ikke engang begynne å si hvor lei meg jeg er for at du mistet....jeg kan ikke forestille meg det. Du elsker den lille babyen inne i magen og det er forferdelig når noen mister den:(

Stooor klem!

Skrevet

Jeg har erfaring med å være sammen med en eldre mann (22 år eldre), men det ble slutt, av ganske andre årsaker enn aldersforskjellen. Noen sier at av skade blir man klok, så hvorfor er jeg da nå hodestups forelsket i en mann som er 21 år eldre? Vi får se hvordan det går med oss to... ;-)

Personligheten til de involverte er mye viktigere, aldersforskjellen er bare et tall. Drit i alle andre og lytt til ditt eget hjerte!

Skrevet

takk for svar:)

kanskje noen av oss rett og slett har behov for en mer voksen og moden mann enn de på vår egen alder?

personligheten er som du "anonym" sier, viktig, kanskje det viktigste?

det at man har kjemi og trives i hverandres selskap.

er bare redd at jeg i ettertid skal angre på at jeg aldri prøvde et liv med en yngre mann.

de på min egen alder jeg har vært sammen med har på en måte vært for umoden for meg, og jeg har fort mistet interessen.

er også redd at det skal bli litt kjedelig i et forhold med en så mye eldre mann.. men så igjen.. så forsvinner jo det spennende og pirrende i alle forhold etter flere år sammen. gjør det ikke?

jeg vet hva jeg har, men ikke hva jeg får... selv om jeg noen ganger lurer på om gresset er grønnere på den andre siden.

jeg vet i allefall at jeg har en snill og god mann som elsker meg, jeg får kjærlighet og trygghet, han vil ha barn sammen med meg, leve sammen med meg, han er trofast og 100% til å stole på +++... men likevel er tvilen der... sukk! fornuftsmessig bør jeg kanskje finne en på min egen alder.. men... fornuft og følelser er ikke alltid lett å finne ut av!

hvordan går det med han som er 21 år eldre nå da anonym?

hvor gammel er du? hvordan reaksjoner fikk du fra folk rundt deg da du var sammen med en som var 22 år eldre? var dere lenge sammen?

hvordan går det med deg rita 19?

jeg har nok rekorden i å bli gla i en eldre mann.. min er 27 år eldre:P

hehe..

lykke til begge to:)

Skrevet

Min er 28 år eldre enn meg :) Slår rekorden din, haha!! :D

Det viktigste er å ha det bra, hva andre synes gir jeg blanke i.

Det var veldig vanskelig for foreldrene mine i begynnelsen, men nå går det kjempefint og i morgen 17 april har vi vært sammen i 5 år :) Og sammen har vi en datter på 8,5mndr og vil snart ha en spire til :)

Skrevet

så flott å høre:)

det er sant som du sier...det viktigste er at man har det bra sammen!

hvor gammel er du?..hvis jeg får lov å spørre;)

hvordan reagerte folk rundt dere når dere sto fram? har han barn fra før?

hvordan taklet han å bli pappa i voksen alder?

:)

Skrevet

Jeg er 19 år og er sammen med en på 30.. litt mindre aldersforskjell enn dere andre her. men er jo litt da:P han har barn fra før og har vært gift også. Men så lenge man elsker hverandre så spiller vel alderen ingen rolle. alder er bare et tall som viser hvor lenge man har levd, ikke hvor mye "erfaring" man har. Go for it alle sammen- det er deres forhold, ikke alle andres også.

Skrevet

Jeg venter barn med min forlovede som er 22 år eldre enn meg. Vi har også andre meget ulike ting ved oss foruten forskjellig generasjon: ulik kultur, hudfarge, bakgrunn, klasse, nasjonalitet, språk. Jeg har hatt mye tvil og det har tatt lang tid for oss å bli ordentlig kjent, og for meg til å øve meg på å drite i hva andre mener og tenker og sier om oss (øver meg ennå...).

Ikke velg partner etter alder eller hva andre mener! Det er ikke alltid lett å gå etter "magefølelsen" og kanskje man aldri kan bli helt sikker på valg av partner, men jeg vet at min mann er sterkere, friskere, mer trent og mer aktiv enn mange 20-åringer, og vi har aldri noen garanti for hva som kan skje med verken oss eller de vi er glad i.

Skrevet

oi dette var litt spennende lesing. Jeg er nemlig i helt motsatt situasjon, jeg faller for det meste for gutter som er yngre enn meg (er singel for tiden). Nå har jeg veldig god kontakt med en fra skolen min som er 12 år yngre enn meg, men selv om vi har veldig mye til felles og han ofte er på besøk her, tør jeg ikke å la det gå noe videre. Jeg tenker også: hva vil folk si.

Skrevet

da jeg var 16 var jeg sammen med en på 22 år. mange som reagerte på det, men for å være ærlig var vel han yngre i hodet enn meg.

Det ble slutt av helt andre årsaker enn alderen. (Han var utro)

Alderen har ikke noe å si. Når man er 18 er man myndig, og hr lov til å være sammen med hvem man vil.

Go for it =)

• 4 uker senere...
Skrevet

hei alle dere med eldre menn! :)

hvordan går det med dere?

ønsker gjerne svar fra "anonym" som har en 28 år eldre mann... ;)

selv vet jeg fortsatt ikke hva jeg skal gjøre i forhold til min gamle flamme.. har i grunn bare lyst å bli gravid igjen fortest mulig.. men om det er kjærligheten eller aborten som "prater", det vet jeg ikke helt..

men jeg ønsker VIRKELIG en liten skatt i magen igjen snart...

hilsen HI

Skrevet

det er da klart at alderen reflekterer noe av erfaringen. F.eks vil en mye eldre partner ha vært igjennom en del perioder i andre forhold som den yngre nnå bare har forestillinger om hvordan en slik situasjon vil væære. F.eks de har vært forelsket og glad i andre damer, de har kanskje blitt veldig såret og mistet en delav illusjonene som den yngre partneren ha.Jeg mener, utfra egen erfaring atdette kan frata en del av gleden fra den yngre, for den andre partneren har ikke samme engasjementet. Jeg snakker nå selv av erfaring fra et forhold med en 20 år eldre mann, da jeg var yngre. Nå venter jeg barn med en som er 10 år eldre, denne aldersforskjellen er ikke så mye å snakke om. jeg føler vi er likere. Kanskje fordi han har levd et mer beskyttet liv en meg. Men han er nydelig og jeg ville ikke hatt noen andre. Jeg er ikke typen som klarer å gå fra den jeg er glad i fordi at fornuften eventuelet tilsier det, jeg er et følelsesmennske.

Skrevet

Vel, som sakt. Kjæresten min er 41, jeg er 19 og vi har det fantastisk bra sammen. Så alder ingen hindring :) og når venter vi baby i September. Livet er herlig med de eldre!! =o)

Skrevet

I mine ører så høres det ikke ut som om du burde tenke på at aldersforskjellen er et problem, men hvordan du takler det selv. Du sier at dere har det fint sammen, og da har det vel ikke noe og si. Samtidig så sier du at grunnen til at dere tidligere har gått fra hverandre er at du har hatt vanskeligheter med og stå frem med en eldre mann. Det virker også som om du bryr deg altfor mye om hva andre synes, noe som kan tyde på dårlig forhold til seg selv (ikke ment negativt).

Jobb med deg selv, og lær deg til og drite i hva andre mener. Det er ikke de som skal være sammen med din kjæreste, så hva har det og si at de rynker på nesen.

Gjør han deg lykkelig, så bli hos han, og unn deg selv den lykken! Det fortjener du!! P.s: Håper at du en dag blir lykkelig gravid igjen =)

Skrevet

hei, HI her!

jeg tror du har litt rett du anonym som svarte sist her på innlegget. det er nok meg selv jeg må jobbe med, og begynne å bry meg litt mindre om hva andre synes.

jeg tror jeg er litt opptatt av at jeg skal være perfekt og vellykket i andres øyne... og det "perfekte" er ikke å finne en mann som er dobbelt så gammel som meg..har en liten bøyg å komme over der ja..

Nå har vi da atter en gang klart å havne sammen igjen etter å ha forsøkt å gjøre det slutt... det er jo i grunn tulleri å sitte på hver sin kant alene, når man egentlig bare vil være sammen... :P

så vi får se hva som skjer denne gangen... om jeg klarer å slippe hemningene mine å bare være sammen med han, og drite i hva alle andre måtte mene..

han snakker bare om hvor høyt han elsker meg, og at han vil vi skal få barn sammen så fort som mulig. :D

så her sitter jeg igjen inne på BIM da... ser på bli gravid sidene og regner ut termindatoer...hehe... må nå le litt!

med tanke på at jeg mista min lille skatt for noen mnd siden, så er jeg heldig som har fått kroppen min på rett kjør igjen.. tanta kommer på slaget 28 dager mellom hver gang... og det lover jo godt hvis man skal prøve igjen;)

så får se hva livet bringer... slik føler jeg det i dag i allefall...

ha en fin dag alle dere flotte kvinner her inne:)

klem fra HI.

• 1 måned senere...
Skrevet

hei:)

du med en 28 år eldre herremann...er du her?

og rita 19.. hvordan går det med deg for tiden? er du flyttet til norge?

håper dere svarer;)

klem HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...