Gå til innhold

Tilbakeleveringstid av barna etter pappahelgen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nettopp blitt alenemor for 2 barn ,4 og 7 år.

Faren til barna har hatt barna en samværshelg, så ganske nytt for alle parter.

Men det jeg og pappaen til barna ikke kan bli enige om er hvilket klokkeslett han skal levere de tilbake om søndagen , etter sin samværshelg.

Han har barna annen hver helg og en ettermiddag i uken.

Jeg mener en passe tid må være i 16.30 tiden om søndagen.

Hvilken tid har dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes forslaget høres greit ut, vi begynte med kl 19, men erfarte fort at det ble for sent. Ungene skal også puste ut litt, de skal også på skole og bhg dagen etterpå... Dessuteer det sikkert masse de skal leke med før du får lagt dem!

Skrevet

Det er akkurat de grunnene jeg sier til ham, men det bare fnyser han av og kommer med barna når det passer ham.

Litt frustrerende....

Skrevet

Vi har hatt kl 18 for barna i den alderen.Synes barna har god nok tid før de skal legge seg da til å akklimatisere seg. Jeg synes 16.30 blir for tidlig, spesielt pga av at da måtte vi spist middag så veldig tidlig. Det blir bare enormt stressende, og det føles som det ikke blir tid til annet enn mat om søndagen da.

Skrevet

kan han ikke bare levere dem på skole/barnehage på mandagen da??

da får han de jo litt lenger og det blir ikke så mye stress for de.

Skrevet

Har en jente på 3,5år og hun blir levert klokkka 18.00

Da har hus spist middag når hun kommer og får sett barnetv her sammen meg sånn at hun får slappa av litt før hun legger seg klokka 19

Skrevet

Vi leverer stort sett 1800, da har vi hatt tid til det meste vi skal, evt så venter vi til mandagen, og sender han på skolen. Vær litt smidig nå i starten, husk at pappan sikkert kjenner han mister all "makt" i dette, og ser ikke ungene sine mer enn annenhver helg. Det går seg som regel til, så ikke hiss deg opp over det. For dette er kun bagateller:)

Skrevet

barnet vårt er 2år.. og vi har valgt å hente/levere klokken 15 på søndager etter pappahelg..Men omtrent hver helg får jeg sms om jeg vil hente barnet tidligere, i 10-12tiden... :)

Skrevet

En venninne av meg og pappan til barnet gjør det slik.

Når det er hans helg så henter han jenta i bhg fredag og kjører henne til bhg mandags morgen.

Det må være det enkleste for da slipper det bli masse styr om hentetid og slikt.

Skrevet

Kommer helt ann på leggetidene dere har...

Men 16:30 synes nå jeg er litt vel tidlig. Snuppa kommer ca en time før hun skal i seng, da har hun spist kveldsmat hos han, så det er bare kos og bading før hun hopper i seng når hun kommer hjem..

Skrevet

Det kommer jo litt an på barna også. Se det litt an, så finner dere fort ut hva som passer for deres barn. Fortell ham at dette er nytt for barna også, og derfor viktig å ha øyne og ører åpne for hva som passer de.

Og ellers, klart at har dere mulighet til det så la ham gjerne levere barna i bhg og skole mandag morgen, mindre stress for deg og han er garantert fornøyd, og så slipper dere å se så mye til hverandre dersom dette er et problem.

Skrevet

Det er mange måter å gjøre dette på, ja....

Tror ikke han kommer til å levere på skolen, for han har ennå ikke vært på skolen til eldste. Han glemte faktisk hans første skoledag. og læreren har heller ikke møtt far.

Han eldste har litt vansker, og trenger god oppfølging, dette forstår far ennå ikke, selv om ppt har prøvd å få til et møte med han. Han møtte ikke engang.

Takk for svar ihvertfall.

Skrevet

Ja da blir det raskt verre... Da må dere nesten finne et greit tidspunkt på søndag :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...