Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette innlegget kunne jeg sikkert lagt inn hvor som helst, men nå var jeg da her inne... Lillegutt hikker ganske mye, 2-3 ganger om dagen. Noen som vet hvorfor? Hva som kan "stoppe" det o.l.? Han er født i uke 31+4, vet ikke om det har noe å si... Han hikket sånn i magen også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er snart 3 mnd (1mnd korrigert)... Han kan hikke selv om han ligger under dyna etc og nettopp har spist også han..

Skrevet

Lillegutt hikket mye i magen (i forhold til mini som bor der nå) og hikket masse etter han ble født også (uke 35) men har vokst det av seg,men det som hjalp her da han hikket var å gi han pupp,eller noe å drikke for de som ikke gir pupp da,da sluttet han som regel å hikke.

Dette merket vi faktis allerede mens vi var på sykehuset etter fødseln,da hikket han også,og fikk da beskjed om å prøve å gi pupp,og det hjalp han sluttet å hikke,men kunne jo gjerne hikke senere på dagen og opptil flere ganger.

Kanskje du kunne prøve det,selv om han nettopp har spist og er god og mett,så prøv å gi han pupp,flaske eller evt. smokk,da konsentrerer de seg om noe annet,og jeg merka hvertfall at det funka.

Hvis ikke så ta en prat med helsesøster og hør med dem,men er nok vanlig at de hikker =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...