Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal man få en baby på to uker til å ta smokk når puppen ikke er nok og suttebehovet er stort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I begynnelsen ville ikke minsten ha smokken, men lillefingeren vår var god å sutte på. Vi prøvde i to uker før han ville ha smokken. Hadde litt mm på den, og etterhvert hadde han smokken i munnen lengre og lengre tid.

Skrevet

Jeg leser,men kan ikke svare...

Skrevet

Vi begynte å øve med smokken når han var to uker pga suttebehov. Men han likte den ikke. Det tok oss 6 uker med øving før den satt! og nå er han kjempe glad i smokken ! til min store lettelse! =)

Kokte den i morsmelk.. ;)

Skrevet

Har du prøvd forskjellige merker da? Kanskje det går lettere om du forsøker å bytte til en annen type smokk?

Eneste tipset jeg har i hvert fall!

Skrevet

Hei - det er ikke alltid like lett å få dem til å ta smukken! Av mine fire, var det helt umulig å få en av dem til å ta den... men, vi forsøkte nok ikke hardt nok, i og med at han var relativt rolig. Mitt råd er å forsøke NUK-smukker, de er helt fenomenale! Og ikke gi opp.... Lykke til! Det er kjempeflott når de tar smukk, sparer en for mye gråt i forbindelse med å sovne om kvelden (etter min erfaring...).

Skrevet

Hadde samme problemet med lillemor. Men vi prøvde alle smokke-typer i hele verden uten at det hjalp. Så det kan nok være at du har en unge som ikke vil rett og slett! Jeg har prøvd hele veien og nå leker hun bare med smokkene, så hun skjønner fortsatt ikke vitsen og hun er 9,5 mnd.

Skrevet

Mitt tips kan kanskje virke litt brutalt, men det funket i alle fall. Han var ca 3 uker da jeg fikk min mamma til å ha han i sin seng en natt. Når han ble sulten så dyttet hun inn smokken (da luktet han ikke melk fra meg), og han roet seg faktisk en liten stund med den. Slik holdt hun på i noen timer når han med jevne mellomrom våknet. Kom med han på morgenkvisten og da var han kjempesulten og spiste mer og lenger enn noen gang. Det som skjedde var da at han ikke ba om mat på de neste 4 timene og vips så fikk vi snudd det at han hang alfor ofte i puppen (pga. sugebehovet) og også mageknip han fikk av å spise så ofte. Måtte fortsatt jobbe for at han skulle fortsette å ta smokken, la dyna litt foran så den ikke skulle dette ut, uten å sperre luftveien. Nå er han 6 mnd. og er aldri blitt en skikkelig smokkegutt, men han må ha den for å sovne og den funker for å roe han så jeg er overlykkelig for at vi fikk det til. Lykke til!

Skrevet

NUK smokker er det beste her!

Skrevet

Det var noen her for en tid tilbake som hadde kokt smokken i litt pumpet mm... Det fungerte visst.

Sånn da har jeg både lest og svart;)

Har forøvrig ikke prøvd selv,har ei på 6,5 mnd som fremdeles er smokkløs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...