Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 jeg sliter med og få endene til og møtes. å det lille jeg klarer og spare må jeg nesten spare til meg selv. sånn at jeg en dag skal få murligheten til og kjøpe noe. gutten min har ikke fått noe pengegaver av noen i familien, bortsett fra 200 kr fra en på jobben. jeg har gitt han 1000 kr i tillegg. men det er jo ingen ting og ha på en sparekonto i forhold til hva som er vanlig. ser at mange som er sammen setter inn barnetrygden. det har jeg ikke råd til. hvordan gjør dere dette??
Mamsen86 Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Det er ikke så mye, men det er litt.. 200 kr i mnd, hehe.. De går direkte inn på sparekontoen hennes. Hun fikk også 1500 kr til jul som står på kontoen.. Så det er jo litt da iallefall!
Ane** Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 Det er ikke så mye som er spart her nei. Men blir noen hundrelapper nå og da... Vi har jo 18 år og spare på da, så de har nok nokk av penger når de blir "store"...
Mamsen86 Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Ja, det er det jeg også tenker.. Emmi får ikke røre de penga før hun er 18 år uansett, og innen den tid så er det nok av penger til en evnt. utdannelse, lappen eller bil. Og jeg syntes at 200 kr egentlig er ganske ok, jeg vil nok etterhvert få flere barn også og jeg tviler på at jeg i fremtiden vil ha rå til å legge av 500 til hver av dem..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Her får lillegutt 300kr mnd av mormor inn på en spart konto!!! også går alle penge gaver inn der... han har vel rundt 10000 nå... de pengene får han ikke røre før han er 18, uten å høre med meg og mormor først... ellers har ikke jeg penger nok til å spare til han, men det holder jo det som mormor gjør...
Gjest Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 Her har vi også hatt lite til overs, sparte 100 kr mnd de første årene, og så gikk vi opp til 200. Har spart i aksjefond, har spart bare ca 6000, men vi har over 13 000 på kontoen. Supre greier, og anbefales! I allefall når det er så små summer.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 jeg har desverre ikke råd til å spare noe til gullet mitt, men alle pengegaver etc. går inn på sparekonto. fikk ganske mye til dåpen så han har vel ca 10.000 nå. men synes det er helt hårreisende at man nesten blir sett ned på om ikke ungene har feite kontoer når de blir atten... selv hadde jeg ikke det,men har klartmeg helt fint alikevel !! selvsagt ønsker vi jo det beste for våre barn, men her til lands klarer man seg helt fint uten masse penger fra mor og far... et lite hjertesukk bare...
Singelmamma og banden Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Jeg sparer 200 kr på hvert barn i mnd - men med 3 barn blir jo det 600 kr pr mnd. Tanken er at pengene skal brukes til sertifikat, sykkel, bunad el annet som de "trenger" etterhvert. Men husk det da, at 50 kr pr mnd er 600 kr i året, i 18 år, pluss renter ;-) Det trenger ikke være så mye! Og jeg også stopper sparingen til barna de få mnd da jeg ikke har råd til å sette av 600 på sparekonto. Det skjer et par mnd i året, eks i desember og januar...
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Her er det ikke mulighet for sparing til småen ennå. Er viktigere å bli kvitt gjeld slik at vi kan få bedre råd etterhvert. Så kan hun heller få penger senere. Nå bruker jeg heller pengene på nødvendig utstyr til henne enn å putte de på en konto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå