Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Jeg har, og jeg hadde en drømmefødsel som var litt anderledes fra det vanlige med tanke på rier (hadde svake og uregelmessige rier). Alle fødsler er forskjellige, og forholdsvis like fødsler kan oppleves forskjellig av de fødende. Er helt normalt å være nervøs, og det er en god idé å snakke om dette med jordmor!:-)
Propellmamma til 2 Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Alle fødsler er veldig forskjellige, og alle opplever dette forskjellig. Råder deg til ikke å la deg skremme av tøffe fødsler, det er helt umulig å forutsi hvordan det blir for deg... Jeg har lært meg å ikke fortelle folk som ikke har født om min fødsel, for den er et skrekkeksempel. Men se: jeg er på'n igjen - tiden leger alle sår :-D Jeg var kjempenervøs helt til det nærmet seg slutten, da gikk det helt over, for jeg ville bare bli ferdig!!! Å føde er jo en helt fantastisk opplevelse uansett pga det du får igjen for det, et vakkert lite barn som du elsker mer enn du trodde var mulig :-)
Arwen* Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Det går så bra så. Første fødsel syntes jeg var litt pyton. Mye pga at jeg blei litt engstelig, uten at jeg hadde noen grunn til det. Også blei jeg satt igang, derfor følte jeg at ingenting gikk som "planlagt"/sånn jeg hadde lest og hørt om. Min andre fødsel synes jeg var utrolig flott!! Det første jeg tenkte når knøttet var ute, var: "dette MÅ jeg oppleve igjen!" Men allikevel...nå er jeg igang med å grue meg litt igjen, prøver å ikke tenke på det. Det handler nok om det at fødsler er umulig å planlegge på forhånd, og jeg liker å ha full kontoll over ting.
Gjest Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 hei,jeg har født fire gang å alle fødslene har vært forskjellig,skal føde igjen i sept så har ikke blitt skremt enda,hehe. eneste som har vært likt med alle er at jeg har hatt vonde åpningsrier,men når babyen skal ut så føltes det bare godt,rart men.. du får bare fokuser på at du snart får se den lille babyen din.plutselig er det over vet ikke om dette hjalp så mye men,lykke til uansett da,du klarer dette vettu.
*dragonfly* Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Tenk på at folk velger å føde igjen. Det sier litt....
Gjest Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 hehe,jepp det sier sitt ja. tenker hver gang jeg får lagt babyen på magen etter fødsel,at dette vil jeg oppleve igjen:)) fy f vi er priviliger som har muligheten til å føde!!
kaur *har født!* Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Som det er sagt tidligere. Alle fødsler er forskjellige. Er det noe spesiellt du lurer på?
familien kaos- komplett Skrevet 8. april 2007 #9 Skrevet 8. april 2007 husk at det ofte er det utenom det "vanlige" du hører om. De fleste fødsler forløper "normalt" og da er det smertefullt(!!!!!), men d går veldig bra:) Dumt å gruke tiden på å grue seg, men forstår det er vanskelig å la vær. Min første fødsel gruet jeg meg ikke til, gikk til det med friskt mot og tenkte dette klarer jeg... landa hardt, og fant ut det kan kanskje være lurt med en litt mindre ovapå holdning:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå