*Zena* Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 Kan jeg ta det i vaskemaskinen, eller bør det håndvaskes? og hva slags vaskemiddel...vanlig Blenda sensitiv flytende feks?
Gjest Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Ullprogram og ullvaskemiddel. (feks milo) hårene blir helt rare av annen såpe:)
Lilje74 Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Lammeskinn skal vaskes minst mulig for å bevare det naturlige lanolinet i skinnet. Lanolinet reagerer rensende - det er en slags naturlig desinfisering. Jeg mener å huske at f.eks. Nostebarn.no eller Ulrik.no har bra info om dette. Du kan få kjøpt egen såpe med lanolin for vask av lammeskinn og annen naturlig ull. Jeg har kjøpt min flaske på apoteket. Vasker helst bare over lammeskinnet med en klut, og gjør det så lite som mulig.
*Zena* Skrevet 6. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. april 2007 Vesla hadde gulpet ganske mye på lammeskinnet sitt til morran idag, men det holder kanskje å vaske over med en klut da...hmmm
Lilje74 Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Ja, det holder fint. Det er min erfaring. Vi har et helseteppe i naturlig ull (strikket med garn fra nøstebarn). Vasker det ikke ofte, men selv om det blir litt gulping i ny og ne så lukter det aldri surt. Helt utrolig egentlig med tanke på hvor fort det lukter av bomullskluter (som jeg omtrent hiver til vask etter en gangs bruk). Det samme synes jeg gjelder skinnet. (Men jeg er kjapp til å komme med kluten med en gang hvis hun gulper på det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå