Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 jeg er så lei av å høre : Nei, nå må du la han gråte og utvikle lungene da .... Det har da ikke gått 4 timer nå... skal du amme igjen????? Den ungen styrer deg... Neida, han smiler ikke, det er magesmerter det. Har du ikke lagt han enda??? Hilsen mor til en 4 uker gammel gutt... som tydligvis styrer meg.... ogv det er negativt... Halloooo - jeg er så lei det maset.
Gjest Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Dette med at lungene blir sterke av å grine er noe for)(/%¤) tull. Dette er reint oppspinn. De har sine rare ideer om alt mulig rart disse gamle..Det blir IKKE bedre med tiden heller. Men du må si fra at man har kommet lenger siden de selv var foreldre og at de ikke skal blande seg siden deres "kunnskap" ikke er noe å skryte av, da lærer de kanskje og passe egne saker..
Nesly Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 JEG VET...............! Irriterer meg også over kommentarer som dette. Særlig "han styrer deg"...akkurat som vi ikke har kontrollen på babyene våre og er helt uerfarne liksom..grr Svar igjen!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 Da svarer du:Jeg vil heller bli styrt av en 1mnd gammel baby enn av en gammel fjomp som deg, så slutte med det j**** maset! Skal jeg slå deg ned slik at du gråter for å trene dine lunger siden du er så gammel og utrent? Nei, nå er klokka 17, og det er tid for oldisene å legge seg! Og du kan absolutt ikke ta deg en fyrstekake til dessert for du har jo nettopp spist middag!!! Klager de på deg, så klager du tilbake!
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Godt det ikke bare er jeg som reagerer... jeg sier i mot og svaret jeg får da er: Oi, har du tatt skade av å gråte hele kvelden da?? eller alle de andre barna som ble født på din tid?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 "Jeg har tydligvis blitt nok skada til å tro at du vet mer om barnet mitt enn det jeg gjør, men heldigvis så endte jeg opp med nok IQ til å skjønne at det er du som er dust, og det er dine foreldre og deres generasjon som har fucka opp deg og din generasjon!" Provoserende nok?
Ouagadougou Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 Hvis man blir så sterk i lungene av å skrike- hvorfor trener ikke toppidrettsutøvere kondisen sin med å skrike da? Har også irritert meg over denne uttalelsen... Bare "la deg styre" - man skal da følge babyens naturlige rutine når den er 4 uker gammel...
Maisie Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 Har også fått høre dette med at de blir sterkere i lungene av å skrike. Og så det evinnelige maset med å kle på dem, enda de har masse på seg allerede. Mange skjønner ikke at en del ting har forandret seg siden de hadde små barn for 30-40 år siden.
mammaentiltrulte Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 enig i dette som blir skrevt. kan bli gal av mindre... du må bare prøve å overhøre de, og gjøre som de andre har svart her at mye har forandret seg siden de hadde barn. jeg hadde også en tulle som ammet med en times mellomrom første halvannen måneden og da ammet hun i 1t i strekk. fikk grufult mange kommentarer og ble nesten mer sliten av det en all ammingen. svigermor var spes flink til å komme med kommentaren. : Spiser hun igjen?? spier jo hele tiden jo. er ikke ferdig snart da...?? hver gang hun kom på besøk. også fikk jeg mye pepper for at jeg bærte henne mye rundt, hun bare gårt hysterisk når hun ble lagt alene, men trengte den tryggheten den perioden, vokste den av seg og nå er hun nesten mer motsatt.
1kar&1møy&meg™ Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 ikke for å stille meg på "den eldre generasjonens" side her, men etter å ha fostret opp unger selv og fått dette nermest banket inn i hodet som rett lærdom, er det vanskelig å snu om. De vil hjelpe. Dette var det de ble fortalt de skulle gjøre, og de føler de kan en del om dette. Sier ikke de har rett, men forklar dem heller at det er gjort en del forskning på området de siste åra og at det ikke lenger er godtatt og ta seg av barna som de gjorde da de var nye mødre i stedet for å knurre og være sinte på dem her inne.
Donna73 Skrevet 6. april 2007 #11 Skrevet 6. april 2007 Jeg husker godt hvor irritert jeg ble på alle som liksom visste bedre enn meg, og sa akkurat det motsatte av det helsestasjonen og sykehuset hadde anbefalt meg!!! Kan trøste deg med at du sannsynligvis ikke vil fortsette å bli like irritert ettersom barnet ditt vokser. Gutten min er nå 6 mnd. og jeg er blitt mer sikker på at det jeg gjør er riktig. Det tror jeg omgivelsene også ser og da blir ikke rådene så viktige lenger. Det er bare du som kjenner barnet ditt best.....stol på deg selv og la de andre kommentarene prelle av. Rart at de er godt ment når de oppleves som en belastning for oss som får dem???!!! Lykke til!
Gjest Skrevet 6. april 2007 #12 Skrevet 6. april 2007 Jeg har vært hos min svigermor i to dager. I formiddag tok jeg inn gutten etter at han hadde våknet, og skulle gi ham grøt. "Skal han spise nå igjen?" spurte hun. Jeg tok meg selv i å bli litt irritert med en gang. Men klok av smertefull erfaring rakk jeg å stille meg selv spørsmål om hvorfor jeg skulle bli det. Skal ikke svigermor ha lov til å spørre om sånt? Jo, hun må da ha lov til å bry seg! I stedet for å sende et surt blikk eller kommentar, gjorde jeg det til innledning på en samtale om mat, der jeg åpnet for hennes synspunkter. Hun har tross alt fostret opp fem unger, og jeg er ikke kjempeskråsikker på alt jeg foretar meg. Hvorfor ikke la svigermor komme til, i stedet for å bare ty til dnbaby.com?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå