Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har menslignende smerter i magen flere ganger om dagen, mest om kvelden, men ikke vondt hele tiden..det kommer og går. kan det være kynnere? Eller er det bare at livmor vokser? Håper noen kan svare:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk forklart av jordmor at kynnere ville kjennes ut som om jeg hadde en hard klump eller ball i magen. Har selv menslignende smerter innimellom, men har forstått det slik at det er normalt.

Skrevet

Hmm..ja da har jeg vel ikke hatt kynnere enda..Takk for svar:)

Skrevet

Jeg har hatt mye kynnere de siste dagene og tok derfor kontakt med Ullevål. De var utroolig hyggelige og opptatt av å utelukke at jeg hadde rier. Forskjellen på kynnere og rier forklarte jordmor meg var at begge gir en stram følelse i magen, det vil si at livmoren trekker seg sammen. Kynnere skal imidlertid forsvinne når man setter seg ned etc. mens rier ikke vil forsvinne da. I tillegg har mange "mensensmerter" eller smerter i ryggen dersom de har rier.

Det er imidlertid et faktum at man kan ha menstruasjonslignende smerter pga strekk i "livmorfestene". Slik jeg oppfatter det er det derfor normalt å ha åkalte mensensmerter så lenge de ikke kommer i tilknytning til kramper etc. i magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...