<3 Legoland <3 Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Min datter er prematur. Kom i uke 33. 1630 gram og 40 cm. Fikk mat fra sonde i 2-3 uker.
Galskapens overhode Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Fant dette på nettet.. "Dysmatur, som betyr "avvik i modenhet", er noe som sees hos enkelte barn. Ernæringstilstanden for barnet i mors liv har ikke vært tilfredsstillende." på denne linken http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/ komplikasjoner_for_barnet_under_f_dselen/avvik_i_modenhet_dysmatur
Galskapens overhode Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Leste i et annet innlegg her at du er alenemor. Hvor gammel er jenta di? Jeg fikk jenta mi i uke 34.2485 g og 45 cm. Min lille kjempe .. he he.. Vært alenemor til henne hele veien jeg også.
Poff loff Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Dysmatur er, som andre skriver her, at barnet er umodent når det kommer til verden. Man kan fint gå til termin, og alikevel få et dysmaturt barn. Premature er ikke oftere dysmature enn det barn født til termin er. Litt vanskelig å forklare, men dysmaturitet sees ut ifra den utvilklingen som barnet skulle ha hatt, ut ifra hvor lenge barnet var i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå