mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Kjenner at jeg blir litt irritert og frustrert her.Laget en tråd tidligere i dag om hva min baby på 4 mnd kunne,etter å blitt inspirert av en annen tråd om babyer på 6 mnd.Dette må selvsagt klages på.I tilegg så er det en anonym som greier å finne noe negativ med dette.Tenk at vi sier hva vår lille baby kan gjøre,det er jo så forferdelig,tenk om ikke alle er kommet like langt.Det er jo en selvfølge at alle babyer er kommet like langt,men det betyr da fader meg ikke at noen barn er mer verdt en andre for det. Hvis den tråden var gal å lage,da må det jo være galt å skrive å si at i dag gjorde babyen min det og det,f.eks babyen min er 10 mnd og tok sine første skritt i dag.Forstår ikke at noe sånt kan være galt å skrive om.VI blir jo så glade og stolte når babyen vår gjør noe nytt at vi vil jo gjerne dele det med andre og jeg synes det er kjekt å lese slike tråder. Det går også frem av overskriften hva tråden går ut på,så hvis en ikke ønsker å lese om andre sine babyer,så er det jo bare ikke å lese den tråden. Hm,er nok enda mer jeg kunne sagt,men kjenner at jeg er trett etter en lang dag,kommer kanskje mer senere,hvem vet.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Går ut fra at du mener at det IKKE er en selvfølge at alle babyer er kommet like langt?! Det er vanskelig, spesielt når man er førstegangs å vite hvor langt i utvilklingen den lille elsklingen skal ha kommet, jeg fårstår at slike tråder kan uro og bekymre enkelte, men skjønner jo også gleden en mamma føler når poden tar store steg på utvilkingsskalaen... Men jeg har rett og slett sluttet å legge ut slike innlegg, og dersom det først er noe jeg bare MÅ dele, så skriver jeg kun om Embla, ikke spør om hva noen andres babyer kan etc, fordi det er et "s¨rt" tema sersom man feks har en bedagelig anlagt liten en... Dersom det trøster noen så kunne ikke Einstein gå før han var 3 og Freud var sengevæter;) Det ble jo "folk" av dem også!
Gjest Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Synes dem kanskje er litt vel hårsåre som henger seg opp i det;-)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2007 tillab *og lille Embla+1pp* Ja,det ble en lite feil der,jeg mente selvsagt at det er natrulig at alle babyer ikke er kommet like langt. Jeg har aldri sagt eller ment at barn som gjør ting før andre er klokere på noen måte. Hvorfor er det bedre å bare skrive om sin egen ungen å ikke spørre om hva andres gjør.Da føler jeg det går kun på skryt(noe jeg synes er helt ok) .Når en skriver hva andre babyer gjør,er det fordi en er intresert i å se hva andres babyer gjør.Synes det er kjempekjekt jeg.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Jeg har virret så mye rundt både her og på BiM jeg at jeg har lært de uskrevne reglene veldig godt:p For det er blitt akkurat det og denne debatten her (ja, akkurat samme faktisk) var oppe for ca 2,5 mnd siden og 5 mnd siden også Jeg lar være fordi jeg har en baby som er tidlig ute motorisk, det slo visst ikke så godt an! Sånn er det nå engang her inne... Men jeg må jo si at jeg leser trådene og sammenligner litt likevel. Synes det er morsomt jeg også.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2007 Ja,ikke sant det er morsomt å sammenligne litt. I dag har jeg sett at der er babyer på min sønns alder som bytter leken fra hånd til hånd,da tenker jeg,det er sikker ikke lenge før min også gjør det,så gleder jeg meg til det. Han kan ikke sitte alene,men ser at noen gjør det og tenker akkurat det samme.Gleder meg stort jeg. Sikkert flere ting han ikke kan av det som er nevt ovenfor,men det jeg kom på i farten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå