lifa og Eline Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Ettersom dere ligger ett år foran oss i småtroll 1-2 år så håper jeg det finnes noen som har vært borte i dette tidligere. Frøkna her i huset er 14 mnd. i morgen og vi begynte med vanlig melk når hun fylte ett år. Begynte med en liten del og har økt etterhvert litt forsiktig. Hun elsker melka og er sur når flaska er tom og hun ikke får mer. Nå får hun ca. 4,5 dl. i døgnet og etter at vi gikk opp til den mengden fra 3 dl. har hun fått veldig klinete avføring. Den er ikke rennende men veldig løs. Har egentlig syntes at avføringen har vært løs siden vi startet men den har bare blitt værre og værre. I dag har hun kun fått vanlig melk en gang og erstatning 2 ganger. kan dette ha å gjøre med melka. Og i så fall hva gjør vi. Kutter helt ut melk som drikke og gir erstatning i tillegg. Vi bruker NAN 2 og den er det jo også melkpulbver og melkeproteein i. Har kun gitt erstatning etter at vi introduserte vanlig melk da jeg har ammet frem til 13 mnd. Noen som har noen gode råd.
Expat Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Hun skal jo ikke over 3,5 dl totalt med all melk etter 1år, da... Det inkluderer det som er i mat... Vi blander 50/50 med vann, da holder det lenger hun bryr seg katten..
lifa og Eline Skrevet 5. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2007 Det var lurt. Men blir helt forvirrt her du har svart meg i ett innelgg på ammedebaten Eller om jeg bare leste det at de kun skal ha inntill3,5 dl. melk men så er det så mange som hevder de skal ha inntill 500 ml.??? Når skal man i så fall gå opp i større mengder enn 3,5 dl.?????
Expat Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Vel, det er spennet. Men hun har det tydeligvis bedre i den nederste delen? Noen barn trenger mer, de er ekstra store eller ekstra små, eller spiser som gale og det ikke er noe som sier at det er et problem med så mye? Husk at voksne trenger en halvliter også!
lifa og Eline Skrevet 5. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 5. april 2007 da skal vi først prøve å gi erstatning i 2 dager før vi begynner å gi melk igjen. Begynner i barnhegen etter påske så vi kan jo si til de at hun ikke skal ha melk der. Tusen takk for hjelpen. Og ha en fortsatt god påske.
måru Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 Vi har en sønn på 2,4 år som ikke tåler vanlig melk. Merket dette da vi startet med vanlig melk da han var 1 år. Han fikk veldig løs avføring og det ble bare verre og verre og til slutt bare randt det ut av han. Vi gikk til legen og det viste seg at han hadde laktoseintoleranse. Vi startet med laktoseredusert melk og smør og byttet til soya yoghurt. Prøvde å unngå pålegg og annet som inneholdt mye melk og fløte. Han ble fin i avføringen raskt etter dette. Nå har vi begynt å gi han litt melkeprodukter. Han kan vokse det av seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå