Gjest Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Barnefar hadde i dag vesla mens jeg jobbet i 4 timer (vesla er snart 6 mnd). Han hentet henne litt over tolv, og han kom tilbake rundt kvart over fire, altså 4 timer. Tok det for gitt at han hadde gjort det som var nødvendig med henne da de var sammen. Han hadde gitt henne mat, men ikke skiftet bleie!!! Han hadde kjent på bleia, og da var den tørr!!! Trodde hele meningen med bleier nå til dags var at de skulle føles tørre....jeg bruker å kjenne på de om de er tunge og stappa jeg liksom. Så da jeg skulle skifte bleie på henne sånn rundt kl sju, så var den jo såååå full. Selvfølgelig kunne jeg jo sjekket det før, og jeg vet at hun ikke akkurat dør av å ha litt fuktig bleie, men det er jo bare prinsippet...han gjorde jo sikkert det han trodde var riktig, men skal man ikke kunne spørre da? Uten at han blir sur og sier at jeg ikke trenger å kontrollere alt han gjør...eller?
kezz Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 jeg syntes du overreagerte! ser du skriver at han burde spurt deg..MEN jeg syntes nå at han som far ikke burde det! han har nå like mye rett til å bestemme han! Syntes ofte at det blir slik at mor er den øverste sjefen, og far kommer etterpå. syntes det er feil jeg! Ville du spurt han? spør du han hver gang du tar noen valg? Akkurat dette med den bleien syntes jeg var en filleting! Han sa jo at han hadde vurdert det som om hun ikke trengte ny bleie, så da hadde nå han tenkt over saken! Så det var hans valg! Det er iallefall MIN mening! =O)
Gjest Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Jeg synes også det er viktig at de som har ansvar for unga mine veit at bleie må byttes. "Alle" veit at vi bytter bleie før vi mater så her er det ikke noe stort problem. Tror nok jeg ville sagt fra, men så lenge ungen ellers har det ok med bestefaren ville jeg nok ikke gjort noe mer ut av det. Litt dumt om du blir sur på han og han blir sur på deg.. men jeg tror nok det går over for dere begge uansett..
Libido- Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 jeg har hørt om en far som hadde den lille gutten sin i et døgn uten å skifte. Helt forferdelig. Så lenge du forteller det, og han gjør det slik det skal gjøres, er det jo greit.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 mente ikke at han burde spurt meg, men at jeg kunne spørre han om han hadde skiftet....altså når jeg fant ut at bleia var dybvåt. Nå skal det være sagt at barnefar og jeg ikke er sammen, og jeg vet at han kanskje ikke har greie på alt liksom, men han har vært hos meg så ofte at han vet at jeg skifter bleie iallefall hver 3 time. Tenkte bare jeg skulle si i fra til han slik at han visste det til neste gang, men han ble jo sur da selvfølgelig, hviket ikke var min mening da. Jeg sa til slutt bare på en pen og hyggelig måte at man lærer etterhvert, og at han nå visste det til neste gang. Men jeg syntes ikke at han skal bli sur fordi jeg spurte. Sikkert bare en filleting, men siden jeg ikke er sammen med barnefar, så stoler jeg kanskje ikke like mye på han som om jeg hadde vært sammen med han. Sikkert dumt det også....men jeg fikk da løst opp litt frustrasjon.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Tja........ nå ventet jo du i 3 timer før du skiftet også da... Fra 4 til 7 tia.......... så barnefar ventet 4 timer og du 3...... Han tok det sikkert som kritikk.........
Gjest Skrevet 5. april 2007 #7 Skrevet 5. april 2007 Han skiftet jo ikke....det var jo det som var hele greia... Og man må jo tåle litt kritikk...jeg får det rett som det er, og det er jo faktisk det man lærer av. Dessuten så er det vanskelig å legge det frem på en måte som han ikke tar det som kritikk...Jeg sa det på en så pen måte som jeg kunne, men allikevel ble han jo sur. Men nå vet han det jo til neste gang.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 hun anonyme over har et godt poeng. DU skifta jo heller ikke. så forstår ikke hva du lager så stor sak utav. hvorfor skiftet ikke DU bleie etter 4 timer??men ventet ENDA lengre.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 Jeg skiftet 2,5 time etter jeg fikk henne hjem, og det var da 6 ,5 time etter at jeg leverte henne. Man må da kunne regne med at faren kan skifte bleie syntes jeg...og ja jeg skrev at jeg kunne sjekket før, men da ville jo det vært kritikk mot han også da...Jeg hadde jo tillit til han at han gjorde det nødvendige. Men samme det, jeg er tydeligvis alene om at man skal kunne kreve det. Hvorfor er forresten alle som skriver kritikk anonyme? Jeg tåler kritikk jeg, og det var jo derfor jeg skrev inn også, men hadde da mot nok til å signere med nick.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #10 Skrevet 5. april 2007 Nå skrev jeg jo at alle som ga kritikk var anonyme, og det var jo litt feil da... Man lærer så lenge man lever :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå