Gå til innhold

bekkenbunnbedøvelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har erfaring med dette? har ikke hørt om det før jeg.....

skal det være mindre vondt presse baby ut da , eller hva er bedøvelsen godt for?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det ikke er bekkenbunns ØVELSER du tenker på... At det gikk litt fort i svingene når du hørte/leste om dette?? For dette er et mye omtalt tema i forbindelese med svangerskap:)

For bekkenbunnsøvelser, eller såkalte "knipeøvelser" er viktige i svangerskapet, etter svangerskap og ellers også for å styrke livmoren, og muskulaturen i skjeden! Kan også være med på å bla hindre livmorsfremfall (har ikke noe med svangerskap å gjøre) og sørge for at man får et bedre sexliv grunnet at man har bedre kontroll/kontakt med sitt eget underliv på sett og vis:)

Skrevet

Hej!

Det är det jag tänker använda om jag ska ha något...

Den e mycket vanligare i Sverige tydligen, här verkar dom bara avfärda den med att den kan ta bort värkarna (rier), men ska man jämföra den och epidural, så e epiduralen värre med det.

Dom går in och bedövar nerverna på var sida om livmodershalsen, och dom jag har pratat med som har använt den, har varit väldigt nöjda med hur den funkar.

Men, som sagt, här i Nårje pratar bara barnmorskorna (jordmor) bort det när man nämner det. Det e nog inte fel att läsa upp om den själv - kallas oxå pudendal...

Lycka till!!

Skrevet

ja oki.... jeg leste om det her inne ett sted mener jeg huske... men hører ikke så mye om det nei. derfor lurte jeg litt på hva det var. og , nei, det var nok ikke øvelser jeg mente, vet hva det er ;)

Skrevet

Er det ikke det de kaller pundalblokkade eller noe i den duren?

Skrevet

Nesten;, Pudenal Blokade. Fikk det forklart av jordmor at om jeg ikke får Epidural så kan dette være en mulighet til å bedøve litt for smertene som sitter i selve fødehullet, dvs når babyen skal presses ut. Akkurat det er jo ganske vondt ;-/ Også kan det være greit å ha for evt sying etterpå. Alt som lindrer er bra mener nå jeg.

Hadde en 40 timers fødsel sist, så jeg er åpen for alt som kan gjøre denne til en bedre opplevelse....Men det bør jo helst ikke sinke prosessen da. Satser på noe under 20 t denne gangen, he he.

Skrevet

vet dere hvordan og hvor de setter den bedøvelsen da? hjelper de mor riene også?

Skrevet

Tror jordmor s at den skal settes når man holder på med pressingen. Og settes med sprøyte i skjedeåpningen. Høres egentlig litt guffent ut da..

Hvis den settes så sent, så er vel riene mest til hjelp for pressingen. Vet ikke om de tar bort noe av smertene i disse. Sist jeg fødte hadde jeg epidural, så jeg kjente ikke pressriene noe særlig, så jeg vet ikke om disse er like ille som åpningsriene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...