Gå til innhold

Dere med 4 mnd gamle babyer - hvor ofte ammer dere de?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca hver 3. time på dagen. En gang (noen ganger 2) på natta, mellom leggetid kl 20. og kl 07 neste morgen.

Skrevet

Jeg synes jeg ammer hele tiden på dagtid. Spesielt på ettermiddagen. Kan gå 2 timer i mellom midt på dagen. Men aldri mer. På natta kan det variere fra 1-2 ganger. Da legger han seg i rundt 20 og står opp rundt 8.

Skrevet

Ganske så ofte. Som regel ikke mer enn 2 t i mellom på dagtid. En og annen sporadisk gang går det hele 3 t imellom :-)

Må bare si at ingen av de andre barna mine måtte ammes så ofte som hun her.

Skrevet

Da hun var 4 mnd ammet jeg annenhver time på dagtid og hver 4. time nattestid.

Skrevet

Hver 2-3 time..trodde jeg ammet mye jeg, men ser jo her at vi er flere;)

Har inntrykk av at hun noen ganger bruker meg som en liten narresmokk også da, for skal liksom bare ha litt..;)

På natten varierer det - enkelte netter syns jeg hun henger i puppen hele tiden..men hun sovner sammen med meg og får jo lliksom ikke spist seg mett - og da våkner hun litt sulten igjen kort tid etterpå..i natt har jeg ammet kun to ganger (etter jeg sistr ammet kl 2300).. men her begynner vi så smått med grøt om kvelden pga hun ofte er veldig sulten om natten..

Skrevet

Jeg ammer annenhver time på dagtid også... helsesøster sa at dette kanskje var litt ofte, men kjekt å se at det er flere av oss :) Tulla har alltid vært god og rund på morsmelk, og jeg fullammer enda.. synes det er greiere å fullamme annenhver time enn å drive med grøt o.l...

Hun legger seg 20.30, og får mat klokken 23.00, 02.00 og 05.00 ca... men hun tømmer brystet på 2 minutter heldigvis, så vi er ikke oppe mer enn 5 minutter.. :)

Skrevet

her ammes det sånn ca hver 3-4 time på dagen.. På natta varierer det veldig.. har pleid å amme 1-2 ganger på natta som varer fra ca 20-07, men de siste nettene har hu sovet hele natta. Roet seg ved at jeg har puttet i sutten istedet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...