Gå til innhold

nekter den ene puppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenta her et par ganger de siste dagene nektet den ene puppen..

Hun spiser den ene tom og nekter å ta den andre, samme pupp hele tiden.. Hva kan dette komme av??? Har ikke vært sånn før :(

Syns også det er oftere nå at hun er fornøyd etter bare en pupp, mens hun tidligere alltid har tatt begge ved hvert måltid.

Hun bare skriker over den ene puppen men roer seg så fort hun får smukken da..

Håper bare hun får i seg nok næring uansett..

Har ikke veid henne på en stund, men skal gjøre det nå etter påsken..

Trenger jeg å bekymre meg over dette, eller er det flere som har det sånn???

Kan legge til at hun er straks fire mndr og blid og fornøyd hele tiden, så tror vel egentlig ikke det er noe galt, men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det også en favoritt pupp!!!!

Det jeg gjør er å gi den puppen han ikke er så glad i når han er veldig sulten (på natten, når han våkner o.l) og den andre når han skal sove... litt mer som kosepupp egentlig!!!

det jeg ville ha gjort er å tilby den "dumme" puppen først slik at hun tar begge....

min har kun spist en pupp av gangen, så her tar jeg annenhver pupp som forklart ovenfor.... -her er det som regel mat når han våkner og når han skal sove...

så lenge jenta di er fornøyd hele tiden ville jeg ikke vært bekymret. De sm¨å gir fort uttrykk hvis de er misfornøyde.

så kos deg med jenta di og lykke til med ammingen

Skrevet

Hei.

Har opplevd det samme selv her. Det endte med totalnekt på den puppen, så nå ammer jeg kun fra en pupp. Jeg fikk i starten til å amme liggende, og jeg gav alltid den minst favoritt puppen først, så den ble tømt ihvertfall. Tvillingstilling er også en smart stilling for å "lure" babyen. Kan det være treg utdrivningsrefleks?? Mistenker det her og da finnes det en nesespray å få på resept.

Min baby gikk veldig dårlig opp i vekt da han var rundt fire mnd, måtte starte med flaske. Lykke til da, håper det går seg til.

Du kan forresten lese om brystvegring på www.ammehjelpen.no.

Skrevet

Det kan være ulike årsaker til "puppenekt". Det kan jo være at melka kommer fortere ut av den ene puppen, eller at hun har vondt i nakken når hun ligger i den stillingen. Du kan prøve tvillingstilling f.eks. Veldig lurt som haater husarbeid sier - tilby den minst populære puppen først. Du kan også prøve å amme henne gående - slik at hun blir opptatt med å følge med på det som skjer rundt henne - også lurer du inn puppen!

Skrevet

har også lest tips om å gi babyen smokken la han finne roen, gå rundt og så lirke ut smokken og lirke inn puppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...