Diadora31 Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Jeg er i uke 38, og skal bli satt igang om under en uke... Problemet er at jeg har fått 2-3 store hemorider!! De er så vonde at jeg nesten ikke klarer å sitte eller ligge, de verker konstant og klarer ikke fokusere på annet. Jeg har kjøpt en krem idag på apoteket, som gravide kan bruke, men den er ikke så sterk, så tviler på at jeg får bukt på den før fødsel. Har noen hatt vonde hemorider under fødsel,? Hvordan gikk det? Føler at all fokus på fødsel går vekk, når jeg har slike smerter...AU...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Jeg har også hatt problemer med dette i svangerskapet. Særlig da jeg var i ca uke 30 var det veldig ille (knallhard verkende utvekst med blodlevringer) og jeg fikk da reseptbelagte stikkpiller og salve av fastlegen min. Dette hjalp veldig i løpet av et par dager. Disse medisinene kan benyttes uneder graviditet i samråd med lege og var i følge min lege helt uproblematisk å bruke. Jeg hadde da forsøkt med kalde omslag etc uten særlig effekt. Står mange gode råd om dette i "På vei" av Gro Nylander. Jeg tror jeg ville undersøkt muligheten for medisin før fødsel. Etter det jeg har lest vil fødsel gjerne forverre hemoroideproblemer veldig i mange tilfeller - pga trykkingen:-( Si også fra på føden slik at de kan avhjelpe med kalde omslag etc. Jeg er selv spent på om jeg får problemer med dette etter fødselen da jeg fortsatt har blødninger fra endetarm under avføring (tegn på hemoroider) selv om det ikke gjør vondt noe sted. Lykke til
Gjest Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Det spørs nok om de ikke uamsett vil bli vonde igjen i forbindelse emd fødsel. men da får du i det minste den hjelpen du trenger. Enn så lenge ville jeg brukt den kremen og så må du dytte hemoridene inn igjen. Ren stump og ren finger-dytt forsiktig på hemordiene, du kjenner når de "svupper" inn og ikke ramler rett ut igjen. Dette vil lindre veldig- men er da viktig at du gjør dette ofte, sjekk om det trengs etter hvert toalettbesøk nummer to. Og så ville jeg kjøpt meg laktulose til å ha etter fødsel, slik at du har en uke eller to med myk avføring. masse lykke til både med dette og nært forestående fødsel:-)))
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Har ingen erfaring med hemorider og födsel men sliter med hemorider naa. jeg ville ikke ta medisiner saa jeg har brukt propolissalve. isbiter og stikket de inn igjen. veldig lurt aa legge isbiter paa först kjöp engangs hansker paa apoteket, da gaar det letter aa stikke de inn. (hansker gjör at det glir bedre og neglene kommer ike borti dem). saa er det bare aa gjöre bekkenbunns övelser for aa holde dem der inne sa lenge som mulig. idag varierer det litt hvor hovne og vonde de er, blir jo spes. ille hvis avföringen er hard men ellers kan det gaa en stund hvor jeg ikke merker dem, og tidligere klarte jeg knapt aa sitte. lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå