beri Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 jeg er ikke hysterisk i matveien fordi om jeg er gravid..spiser det meste..men kan man spise blåskjell???
Jeenie Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Jeg har iallefall gjort det... men sjekk på mattilsynet sine sider da, de har sånn blåskjelloppdateringer der...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Det var en av de få tingene jeg fikk beskjed om ikke å spise. Regner med at det meste går bra, men det var det første legen sa st jeg ikke skulle spise..
Gjest Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Legen min nevnte mye ... men ikke blåskjell!(det nærmeste blir vel blåmuggost ... ) Kan ikke komme på å ha lest at det kan være skadelig heller, men sjekk på www.matportalen.no , videre inn på råd til spes. grupper --> gravide. Regner med det gjelder som ellers ... sjekk blåskjell-varselet, og ikke spis blåskjell som lukter rart eller har unormal farge ...
Kufiolilla Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Ville ikke tatt sjansen på blåskjell. Giftene du finner i de er kraftige saker, så jeg ville foretrukket å være "alene" om uhellet skulle være ute...
persilla med en prins Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 hvis man kjøper dem i butikken så skal det ikke være noe fare!! det som er farlig er å plukke dem selv.
Jeenie Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 du må ikke plukke dem selv, men kjøpe på butikken, for dem har jo allerede blitt testet og godkjent... på matportalen sto der ingenting om blåskjell når dette var aktuelt for meg iallefall, så jeg spiste med god samvittighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå