Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut hvor lang syklusen min er???

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt snodig spørmål kanskje..menmen.....noen sier at det er vanlikst med en syklus på 28-30 dager...skjønner ikke helt det der... sliter litt med og finne ut når jeg har eggløsning.noen som kan svare på hvordan man lettest finner ut at man har eggløsning.... for jeg merker ikke når jeg har eggløsning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann!

For å finne ut hvor lang syklusen din er teller du bare dagene fra første mensdag og til du får neste mens. Det er somregel mellom 28-30 dager som du sier, men det kan og vær mindre eller lengre.. Eggløsningen din er i midten av syklusen din,dvs, hvis du har en syklus på 28 dager, har du eggløsning dag 14... Håper dette var til hjelp.

Skrevet

Hmmm...faktisk så er det slik at de fleste har ca 14 dager fra eggløsning til mens, derimot kan perioden fra mens til eggløsning variere, f.eks ved fysisk el psykisk stress. Derfor kan du ha varierende antall dager mellom hver mens.

Hvis du har notert deg sånn ca hvor mange dager du har mellom hver mens, kan du regne deg bakover til ca eggløsningsdag i de foregående sykluser, og hvis syklusene dine er stabile, kan du anta at eggløsning skjer omtrent til samme tid i syklusen denne måned som måneden før.

Hvis du har uregelmessige sykluser må du satse på andre metoder, som å følge med på EL slim, ta EL tester eller tempe om morgenen. Lykke til!

Skrevet

oki,takk begge to... da er det bare til og begynne og telle dager etter hvert... tusen takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...