Gå til innhold

Er jeg sær1? Ang røyk...


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

I dag har vi hatt besøk av svigermor og svigerfar, det er første gang siden jul at svigerfar ser veslejenta, selv om de bor kun 10 min kjøring unna oss. Da de gikk ut døra, sa svigermor at vi kunne jo ta en tur til dem også da.

 

Sannheten er at vi har vært der tre ganger siden Ingrid ble født, vi har antydet, men ikke sagt det direkte til dem, at det stinker røyk der siden de røyker inne. Vi må vrenge av oss klærne og dusje for å få bort røyklukta etter å ha vært der. Jeg vil ikke utsette datteren min for røyk, jeg ble selv lagt i respirator fordi pappa røyket inne. De røyker ikke inne da vi er der, det respekterer de.

En av de andre sønnene deres er der også knapt pga røyklukta.

 

Synes dere jeg er sær som ikke vil dra dit så ofte? Da synes jeg faktisk det er bedre at de kommer til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt jævlig ut spør du meg. Mine foreldre røyker, men ute. Synes nå alle besteforeldre burde slutte når deres avkom får bebisser jeg da...synes det er ille nok at foreldrene mine røyker, lukter skit når de har vært ute, men mamma røyker ikke mens hun er hos oss eller omv. da tar hun røyk i det hun drar føre de setter seg i bilen, det synes jeg er bra :) Jeg ville sagt det til dem jeg da. DU ER IKKE SÆR!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville sagt det rett ut til de at det er derfor så de forstår at dere ikke er sinte på de for noe annet, Synes ikke du er sær når det gjelder det, mamma og de røyka inne før, lukter så forferdelig. Når de fant ut at jeg skulle ha barn begynte de å røyke ute, og det har de gjort siden. Nå kan de ikke forstå at de noen gang kunne røyke inne, de synes det lukter ekkelt og rett og slett jævlig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår deg kjempegodt og er helt enig. og syntes det var kjekt som hilde marø skrev, å si ifra til dem så de vet at dere ikke unngår dem for noe annet...

 

røyk er liksom en av de tingen det er akseptert å klage på nå.... emma hadde pappaen sin her på besøk i september og han røyker... han var her 10 dager og gikk ut og røkte, og skyllet munnen og vaska henda før han tok i henne igjen, men det lukta allikevel mye røyk..

 

jeg ville sagt det rett ut og sagt at dere svært gjerne vil komme på besøk når det ikke lenger er så mye røyklukt der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du er sær!!

 

Er så heldig at min svigermor pusset opp i sommer, og da fant hun ut at hun skulle begynne å røyke ute. Når vi har vært der tidligere har det alltid stanket røyk, spesielt siden vi sover oppe i andre og da siver jo all røyken fra stua opp dit.

 

Mamma røyker derimot fortsatt inne. Selv om hun pusset opp i sommer hun også og egentlig hadde planer om å røyke ute. Der sover vi heldigvis i første, og stua er i andre. Men alt må vaskes og luftes etter at vi har vært der på besøk. Hun stopper å røyke inne noen timer før vi kommer og så lufter hun godt. Det stanker av alt allikevel. Men jeg har ikke sluttet å reise på besøk. Plages ikke av astma/allergi i familien, så jeg tenker at Karsten overlever litt røyklukt. Men jeg sjenerer meg veldig av det, og jeg klager masse!!

 

Men jeg tror nok at jeg ville gjort som Hilde sier, fortell dem hvorfor dere ikke har lyst til å dra dit. Så slipper de å tro at det er noen annen årsak til at dere ikke kommer... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, egentlig tror jeg de skjønner at det er røyken som har skylda for at vi ikke er der, vi har jo antyda det ganske mange ganger og sagt fra i god tid før de kommer så de får lufta ut litt. Men det hjelper så lite, det lukter fortsatt fælt. Min samboer har astma og en type eksem, og jeg hadde masse problemer med luftveiene da jeg var liten - pappa sluttet å røyke inne da jeg fikk det, og har ikke røyka inne siden. Derfor er jeg litt opptatt av å verne jenta mi, føler vel egentlig at jeg har en god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hjemme hos oss er det røykfritt, syns ikke noe om at d røykes når barnet mitt er der men har ikke problemer med å besøke noen som vanligvis røyker men ikke gjør det når vi er der. røyklukt kan vi takle. nå vet jeg ikke hvor ille det er hos dem men forutenom at d selvfølgelig lukter på klærne deres så tror jeg ikke det er så skaldelig så lenge de lufter før dere kommer og ikke røyker når dere er der.

lurer på, ble du lagt i respirator fordi han røykte når du var i nærheten eller at du kom inn i et rom som det tidligere var røykt i ?

men når det plager dere så så syns jeg som du at dere heller skal innvidere dem til dere så veslejenta kan få glede av dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...