Gå til innhold

Noen med barn i barnehage som er LITE syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snart barnehagestart her og alle jeg snakker med sier at nå kommer hun til å bli syk minst et helt år i strekk!

Motiverende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mimmi begynner i barnehage ganske snart og jeg får også høre dette nå. Men, jeg har tre venninner som har barn som har vært utrolig lite syke selv om de gikk i barnehage fra de var 9 mnd og 1 år gamle.

Så det er forskjellig, men noe syke vil de jo bli.

Men det er så forskjellig fra barn til barn, noen blir mye syke, andre lite :-)

Det kommer til å gå bra :-)

Skrevet

nå er han litt større den ungen i bhg da.. 5 år. Sjelden syk. Er også lite sykdom generellt i vår bhg fordi det er en naturbarnehage. I slike barne

hager blir det mindre sykdom fordi de er mest ute og smittes ikke like lett som i innemiljø hvor de leker tett og med samme leker.

Skrevet

Snuppa på 2,5 år har vært hjemme fra barnehagen en dag hun siden hun begynte for et år siden. Hun går riktignok bare 3 dager i uka, men er lite syk:-)

Skrevet

Jenta vår begynte i oktober (var da 11 mnd)og har så å si hvert forkjøla siden.. øyekatarr har hun hatt, halsbetennelse, ørebetennelse, luftveisinfeksjoner, veldig masse hoste, måtte bruke astmamedisin noen perioder for hun fikk ikke hostet opp slim. Nå har hun endelig hatt en lang periode uten rennende nese så jeg får håpe at det går seg til. Hadde jeg fått gjort ting om igjen ville jeg utsatt barnehagestart til hun kunne ha uttrykt seg.. det er så vondt når så små unger er syke.. de får ikke sagt hvor de har vondt.. og de får heller ikke gitt beskjed om hvordan de har det etc.. Det virker som de er litt slappe i noenbarnehager.. jenta mi ble observert av ei venninne ute i vogna i minus 10 grader kun i en tynn ullgenser, enda hun hadde utedress og boblejakke hengende på plassen sin.. skal si jeg ble fly forbannet.

Skrevet

Guro er 15 mnd og har gått i bhg i 3 mnd. Hun ble syk for første gang i sitt liv nå i påsken, omgangssjuke. Om det kom fra bhg eller om det var noe annet, vites ikke.

Men hun har ihvertfall ikke vært sjuk før! ;)

Skrevet

Lillegutt har gått i barnehagen i bare en mnd nå og har foreløpig bare vært litt ekstra snørrete. Spent på hvordan det går videre.

Skrevet

Snuppa vår begynte i barnehagen i august og hun har kanskje vært syk (les hjemme fra barnehagen) 5 dager tilsammen. Da har det vært feber. Hun er jo forkjølet og, men ikke så syk at hun er hjemme. Har egentlig vært lite syk i det store og hele. Hun er forresten 21 måneder.

Lykke til med barnehagestart :-)

Skrevet

Vi har hatt snuppa i barnehage siden august. Hun har hatt en del forkjølelser pluss en lungebetennelse. Ellers har det gått greit. Hvis du fortsatt ammer tror jeg det er lurt å fortsette litt med det en stund til. Datteren min var ikke syk en eneste gang før jeg sluttet med det!

Skrevet

har ei på snart 5 år, og hun begynte i barnehage da hun var 15 mnd. Var nesten ikke syk første året i det hele tatt. Og heller ikke nå. Synes også det er lite sykdom i barnehagen. Er spent på neste mann som skal i barnehagen ti høsten ja. Hun har jo venninner som er ofte syk i forhold til henne. jeg tror det er viktig med variert og godt kosthold jeg da, hun har alltid vært flink å spise, frukt, grønnsaker, fisk etc. Og mye frisk luft etc.

Lykke til, håper du slipper for mye sykdom

Skrevet

han er lite syk, ja. Forkjølet innimellom, 2 runder med øyekatarr og 1 runde omgangssyke. litt feber, men det var i forbindelse med en vaksine og tannfrembrudd.

Ikke så ille egentlig.

Skrevet

Syns lille har vært overraskende lite syk første året i bhg!Han beg når han var nesten 11 mnd, og har vel vært hjemme 2-3 dgr i alt. Og da har det vært øyekatarr el diare som har vært grunnen. Men likevel, selvom jeg er velsignet med et barn som har vært lite syk ennå, så passer det like dårlig de gangene han har måtte være hjemme;) Syns du skal slappe av og ikke bry deg så mye om hva andre sier, barn er ikke like. Ta det som det kommer, og med et smil, så går det nok bra!

Skrevet

jeg jobber selv i barnehage.om det er veldig forskjellig fra barn til barn om de blir syke eller ikke..noen går konstant rundt og er forskjølet... sånn var jeg selv da jeg begynte å jobbe i barnehagen... jeg var konstant forskjølet i sikkert 7-8 mnd..men ble aldri syk nok til å være hjemme fra jobb liksom.... men nå, 3 år seinere, blir jeg omtrent aldri syk...

det spørs jo og veldig på hvordan foreldrene til de andre barna er..om de holder barna hjemme om de er syke osv...øyebetennelse er det mange som får når de starter der... og man er jo mer utsatt for åf å f.eks vannkopper osv siden det er så smittsomt...

Skrevet

Selma begynte i barnehagen i august, og da var ho 13 mnd. Nå har ho jo gått i barnehagen i over 1/2 år, og vi har hatt henne hjemme tre dager siden barnehagestart. Den ene gangen var fordi ho hadde feber. De to andre dagene var sammenhengende, fordi ho kastet opp den første dagen. Da holdt vi henne hjemme dagen etter også, så ho skulle få en ekstra dag å komme seg på. Ellers har ho ikke vært noe syk. Joda, ho har da vært litt mer snørrete enn ho har vært før ho begynte i barnehagen, men litt snørring blir det jo iblant. De voksne i barnehagen hennes har ment at det ikke har vært nødvendig at ho er hjemme selv om ho er snørrete, ho er jo i sprudlende humør.

Håper det går bra for jenta di også når ho begynner i barnehagen. Det er nok veldig forskjellig fra barn til barn om hvor lett de tar imot sykdommer... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...