Gå til innhold

Hvordan er det å være alene med to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja begynner å grue meg litt nå :( ser for meg at jeg kommer til å være totalt utslitt.. har ei datter på 2 1/2, og termin med nestemann i Mai. Og flytta fra faren....

Noen som er aleinemed to barn? Er det MYE mer jobb enn en?

Tenker liksom at nå blir det nattevåk osv med bebisen, også får jeg jo ikke sovet på dagen heller for da trenger snuppa meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig så er det (synes jeg) mye mer arbeid med to enn med en. Men det gjelder jo også om man er to foreldre.

Er selv alene med to og har vært det en god stund. Er i full jobb og studerer ved siden av. Det går kjempebra faktisk.

Må være strukurert og ha disiplin på meg selv, men det går ganske bra de aller fleste dager :)

Skrevet

Nei, det er ikke mer arbeid med to... men det er min mening.

Syns alt gikk bra fra dag 1. Eller dag 7 når jeg kom hjem... hehe.

Vær strukturert. Lag rutiner med en gang slik at babyen ikke styrer dagen, venn den til å sove i vogna slik at dere kan komme dere ut, vær sløv med husarbeid en stund, eller få noen til å hjelpe deg med det.. Ta en ting av gangen og ikke stress!

Så skal du se alt går bra.. Lykke til :)

Skrevet

Syns heller ikke det er noe værre å ha to enn en, fikk nr 2 forrige mnd :)

Og nr. 1 må hjelpe litt til, får egne oppgaver etc. Det går så bra. Men, som en annen skriver, lag deg rutiner med en gang, det er viktig, selvom de sier at den lille skal styre hjemmet de 3 første mnd så går det faktisk ikke for aleneforeldre med flere barn. Lykke til, dette går bra.

Og en ting til: samboende med barn som klager over hvor slitne de er fikser jeg ikke helt, lar dem fortelle, men ser bare dumt på dem...

Skrevet

Det kommer helt an på barna. Det gikk så fint her å ende opp med nr to alene, at da nr tre meldte seg og jeg og pappaen gikk hver til vårt så ser jeg ikke det som noe problem heller. De sier at en er som ingen og to er som ti, men barna vil ha glede av hverandre, og mest sannsynlig blir du jo avlastet innimellom av faren. Det er klart at det er mer jobb med to, men også mer glede. Støtter det de over her sier ang rutiner, og hvil deg når du har anledning, og vær ikke redd for å spørre om hjelp av familie og venner. Det er en overgang, men du blir raskt en dreven tobarnsmor ;-) Største problemet mitt er hvem som skal passe barna mens jeg føder... Og det skal det vel alltids bli en råd med, men avhengig av når baby kommer er det ulike personer involvert (liste for å si det slik....)

Skrevet

Det sier seg selv at det er mere arbeid med to...men trenger ikke bli noe mer slitsomt av den grunn! Viktigeste er vel egentli å ha faste rutiner!!!

Jeg fikk nr to 12mnd og 15 dager etter førstemann, er 100%alenemor og jobber 100%...noen dager er verre enn andre, men jeg synst det går masse bedre en det jeg trodde det kom til å bli!!!

Det med nattesøvnen første 4 mnd her i huset var grusomt for å si det mildt hehe:) jeg trodde jeg kunne sovne stående....eldstemann sov om natta menst minste sov om dagen...

men det er rart hva man får til bare man må:)

Nå er barna mine 2 & 3 år og de er gode lekekamerater!! Virkelig verdt all jobbingen:) Kos deg!!

Lykke til:)

Skrevet

Du innretter deg fort, alt går somregel greit hvis man bare tar tiden til hjelp.

Jeg har vært alene med 3 barn, de var 1-3-5 år. Kos deg med dem.

Skrevet

Hei !

Jeg har en på tre år (desember) og en på seks måneder. Ble alene tidlig i svangerskapet, og her går alt egentlig veldig bra. Synes at den tyngste tiden var siste par ukene før fødselen, og alt var bare herlig etterpå. Fødselen endte med keisersnitt, så jeg kunne ikke løfte og bære på storebror så mye, men hadde god hjelp og avlastning fra foreldrene mine:-).

Kan bare si meg enig med de andre over her, kjør inn rutiner for soving og mat med en gang. Jeg har ikke hatt mulighet til å ha en så herlig permisjon med barna hvis jeg lot småttisene styre dagen og natta:-)

Nå skal det også sies at jeg er velsignet med to englebarn som sover hele natta uten avbrekk(fra vi kom hjem fra sykehuset) og ingen kolikk.

Uansett må du ha lykke til med fødselen og du skal se alt ordner seg for deg også:-)

Skrevet

Jeg syntes det var og fortsatt er helt for jævlig.

Men jeg har ei på 2 som er veldig sjalu da.

Ingenting jeg gjør hjelper.

Så har lillemannen kolikk.

Så her er det bare styr hele dagen.

Men jeg tror ikke det er så mange som er i min situasjon da.

Skrevet

Jeg har gutt 6 år og jente 2.5 år.

Negativt: Alt krever mere tid fra, som påkledning, legging, bringing og henting i bhg osv. Og det tar på kreftene.

MEN det veier opp mot mye annet...

De har så mye selskap i hverandre. Kjeder seg sjeldnere, hvis vi f.eks er bare hjemme en helg, eller om ettermiddagene.

Så godt å ha søsken! Omsorgen de viser hverandre, gleden jeg har av dem selv... ALT veier opp, og jeg er glad jeg har to og ikke en, jeg :)

Men joda, jeg er sliten av og til. I går morges f.eks, kom tårene over frokosten da vi tre satt sammen. Enda det var fridag! Jeg hadde bare sååå lyst til å sove lenge en dag... Men hele påskeferien har jeg vært oppe kl 7 med dem.

(Har ingen helgepappa her i Norge vi...)

Sånn sener utpå dagen, går det mye bedre likevel.

Uansett. Ikke gi opp. Du vil klare det!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...