Frk. Vable Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Noen som har erfaring med å føde i vann? Og hvordan var dette i forhold til "vanlig" fødsel? Har litt lyst å prøve hvis jeg får mulighet...
EvyHO Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Jeg fødte nr 2 i vann (la i vann med åpningsriene med nr 1, men måtte da ut av vannet før jeg fødte fordi det kort fortalt var kommet avføring i vannet.... ), syntest det var godt å føde i vann, det å være vektløs og få smertelindring av den gode varmen var deilig!
Frk. Vable Skrevet 5. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2007 Ok, men var det bedre da å føde i vann? Mtp. smerte og sånt og?
EvyHO Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Jeg hadde to svært forskjellige fødseler så det er ikke så lett å sammenligne, men helt klart: dersom jeg hadde fått tilbudet denne gangen så ville jeg takket JA! :-)
UtlandsSvensk ;o) Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Har hört att man bara ska ta "förarbetet" i vattnet, men inte själva födseln. Vet att det var ett barn i Sverige som drunknade, så nu tillåter dom inte att man ligger kvar hela vägen. I värsta fall tappar dom bara ur vattnet om man inte klarar ta sig ur... E kanske skönt, men värt risken??
lillebøllaspringmadrass Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 jeg fødte min første i vann. han kom ut i vannet.. og de trekker ikke pusten før de er ute av vannet igjen.. hun med barnet i sverige som drukna..fødte hu alene og svima av i vannet hu da eller? lar meg ikke skremme av den historien før jeg evnt har hørt mer... Jeg skal føde i vann denna gangen og.. det som var så godt med å gå ned i vannet var at man føler ikke vekta av sin egen kropp og magen.. d varme vannet lindrer smertene og man blir rolig og takler riene bedre.. jeg har ingen fødsel uten vann.. men riene jeg hadde "på land" og de jeg hadde rett etterpå i vannet var som natt og dag smertemessig.. gutten min fikk og en veldig myk start på livet.. han kom til verden fra vann og til vann.. , d var dempa belysning og han ble tatt rett opp av vannet med hodet og lagt rett til brystet mitt og fikk varme våte håndklær rundt seg.. han gråt så vidt.. og var våken og kikka på meg.. han skåra topp på den bedømminga av almentilstanden osv,. d var veldig godt å føde i vann.. for i motsetning til når jeg ikke lå i vannet så fikk jeg vondt i kroppen, der den pressa mot senga eller gulvet eller hva jeg lå/satt/gikk på... i vannet var d bare dempa smerter fra selve riene.. jeg fødte morkaka i senga.. og d var vondrere enn å presse ut ungen synes jeg.. for i vannet var d mye bedre å ligge å presse:) om du ønsker vann synes jeg du skal prøve.. om du bor i oslo anbefaler jeg å føde på ABC, verdens beste jordmødre der!!
Frk. Vable Skrevet 6. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. april 2007 Skal føde i Bergen, men vil nok forsøke å føde i vann om ikke noe kommer i veien.. Høres jo flott ut, håper jeg får en slik fødsel som du denne gangen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå