Gå til innhold

Flere med hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Formen har vært veldig grei helt til nå, nesten ingen kvalme og ingen særlige plager. Men de siste dagene har jeg hatt tiltagende hodepine. Blir verre og verre virker det som. Først var det hodepine som kom om ettermiddagen og varte utover kvelden. Men de siste dagene har den startet tidligere og tidligere, og i dag våknet jeg med krafig hodepine. Av den typen som følger pulsslagene vet dere, så det sier dunk-dunk-dunk i hodet. Skikkelig slitsomt....Er i uke 15+2 og lurer på om det er flere gravide som har det på samme måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt en del hodeverk selv ja! kommer og går! kanskje etter mer travle(stressende) dager, men er ikke sikker! men det er jo veldig vanlig som gravid ha hodeverk...stresser du? stresshodepine kanskje.... er selv i uke 17+3 nå! Det har avtatt i det siste for min del! håper det bedrer seg for de og:)

Skrevet

Kjenner det kommer når jeg er sliten og når jeg ikke drikker nok. Drikke MYE mer nå enn før. Vet jo ikke hvor mye du drikker, men prøv å drikke MASSE vann..og da snakker jeg om liter og se om det hjelper. Husk å være forsiktig med smertestillende. F.eks kan vi IKKE spise pinex... farlig farlig

Skrevet

En del stress blir det innimellom, særlig på jobben. Ellers prøver jeg å spise sunt, drikke mye og slappe av. Har prøvd å ta Paracet, men det hjelper ikke i det hele tatt. Vi kan da ta Pinex? Det er Ibux og andre NSAID`s vi ikke må ta.....

Skrevet

Forresten så hjelper det en god del å gå en tur, få rørt seg litt i frisk luft.

Skrevet

Hei!

Jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen din. Ikke noe kvalme eller andre plager som høyt eller lavt blodtrykk o.l., men skikkelig hodepine en gang i uka. Jeg drikker masse vann, spiser mat og prøver å få til å hvile etter jobb/praksis. Det startet vel i uke 14/15, og nå er jeg 26+4. De første ukene hadde jeg oftere hodepine lik den du beskriver .Ettersom jeg er inne i en praksisperiode, jobber jeg kun 4 dager og det har hjulpet på. Da leser jeg på studiedagen og tar en dag fri i helgen. Må jo også si at jeg venter førstemann, og derfor kan jeg hente meg inn igjen.Men hodepinen fortsetter å komme, men lært at for å forebygge, må jeg ta det roligere og ikke ha mer enn en avtale om dagen. Det vil si, jobber jeg unngår jeg å være sosial på kvelden med venner . I helgene prøver jeg å være sosial, men da kan jeg ikke lese så mye i forkant eller etterkant.

Skrevet

Jeg hadde det helt likt som deg med hodepine på den samme tiden av svangerskapet.

Hodepinen varte vel i 14 dager eller 3 uker ca.

Skrevet

har det eg og..mye kan skyldas spenningshodepine,hormonene...akupunktur hjalp på meg itte 2 t 3 behandlinger:) lykke te:)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg hare alltid pleid å spise pinex. Legen min sjekket opp og fant at det ikke var bra nå når jeg er gravid. Men Paracet sa hun at jeg kunne ta. Stemmer også at ibux ikke fungerer.

Skrevet

Hei,

Jeg spurte om dette for noen dager siden (mandag 2. april), både på 2. og 3. trimester, og fikk mange gode tips og råd fra andre i samme situasjon.

Spurte også jordmor da jeg var på kontroll (er plaga med hodepine), og hun fant ut at jeg både har lavt blodtrykk og lav blodprosent. Denne kombinasjonen er nok årsaken til min hodepine. Hun ba meg begynne å ta jerntabletter + multivitaminer, så håper det vil hjelpe.

Det er sikkert lurt for deg å ta en tur til lege/jordmor og få sjekka blodtrykket og blodprosenten. Det kan jo være at du har lave verdier..?!

God bedring! og lykke til!

Klem

Skrevet

Slet med evig-migrene (svangerskapsmigrene) forrige svangerskap, og ser ut til at den er tilbake nå.. forrige gang prøvde jeg fysioterapi, funket ikke ( rakk kun 2 behandlings timer) , fødte i uke 23+6.. migrenen ble nesten borte med fødselen.. har fint blodtrykk, og manglet ingenting av noen ting forrige gang, tviler nesten på at jeg gjør det nå.. er vel bare sånn det skal være for meg.. huff...

har hørt med to leger, jeg får lov til å ta pinex forte men ikke immigran.. men nå hjelper ikke den lenger heller ser det ut til..

Skrevet

hei, har også hatt en del hodepinne som kommer og går, spessielt hvis jeg er sulten, stresset,men har lest at man skal drikke 4 liter vann om dagen når man er gravid, høres litt mye ut..jeg har 26 uker snart.

klem

Skrevet

Jeg er i uke 18 nå, og har hatt påtagelig mer hodepine enn jeg pleier de siste ukene.

Ellers har dette svangerskapet vært mye lettere enn det forrige, med lite kvalme etc.

Men jeg har altså hodepine. Det er litt slik at det gjør ekstra vondt om jeg beveger hodet opp eller ned. Ganske plagsomt. Jeg har brukt paracet noe n ganger, ellers har jeg forsøkt å slappe av så mye som mulig.

Det er vel ikke helt unormalt dette? Men jeg skal nevne det for legen neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...