Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 ...løfte hodet når han ligger på ryggen, snu seg. synes det er noe de bør kunne nå, i hvertfall når jeg sammenligner med alle andre her inne!! uff... er det noe galt med babyen min??
Gjest Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Mange som ikke snur seg i den alderen, men det er litt bekymringsfullt at han ikke kan løfte hodet. hørt på hs?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 hva kan det skyldes at han ikke klarer å løfte hodet??
Gjest Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Så ekspert er jeg ikke at jeg vet det, men om han virker frisk ellers kan det jo rett og slett være at han ikke gidder. Om han har lært seg at han blir snudd om han blir sinna nok foreksempel..
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 han hater å ligge på magen så det har blitt til at vi ikke legger han så ofte på magen... kan det ha noe å si? han ligger jo mye på ryggen så burde da egentlig har lært seg det.. uff, ble litt redd nå jeg:(
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 #7 Skrevet 5. april 2007 Sikkert ingenting galt med babyen din,da hadde jo hs sagt noe.Noen er forte til å gjøre ting andre bruker med tid.Dette vil etterhvert jevne seg ut.Om barnet gjør en ting rakst,vil ikke dermed si at det er så mye bedre og er glupere.Ro deg ned,kos deg med babyen din.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 Det har mye å si. Han blir nok titta på av hs og kanskje legen, men ender vel med at du blir bedt om å legge ham oftere på magen. F.eks noen få minutter minutter ved hvert bleieskift. Ofte og lite i starten og så gradvis lenger. Selv om han blir litt sinna må man nesten akseptere å være "slem" når det gjelder alt som er beste for unga. Triste greier, men det er en av ulempene ved å være mor:) Jeg har 3 og ingen av de har likt det i starten, men etterhvert blir det en stilling som er både naturlig og behagelig for de. Lettere å titte på verden sånn er på ryggen ser det ut til.
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 er ikke ekspert jeg heller. men kan jo hende han har noen stive nakkemuskler eller noe. hu her hadde det men hu løftet hode fint da hu var tre mnd. men de di om og sjekke det. vi var hos en fysio noen ganger og hu ble helt fin. kikket kunne til den ene siden hu da. mulig jeg er helt på jordet men. lykke til:)
Benni-min Skrevet 5. april 2007 #10 Skrevet 5. april 2007 Min pode er 8mnd og kan heller ikke løfte hodet når han ligger på ryggen. Men har jo en grunn...KISS. Men når det er sagt. Han får fysioterapi hver uke og har fått det siden før jul, og hun har aldri nevt det med å løfte hodet. Hun har konsentrert seg om at han skal løfte beina opp til magen i ryggleie, og at han skal etterhvert rulle og komme seg opp på alle fire og i sittende stilling.... Jeg har ikke tenkt så mye på at han ikke løfter hodet jeg.....huff.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #11 Skrevet 5. april 2007 hei ;o) her er en giddesløs til. prøv dette,under kosen. la han ligge på brystet ditt,og kos.tull,lek,syng.alt for å få han til å glemme at han ikke liker det.sånn får han litt "trening" på å ligge på magen,og det er ikke så kjedelig som å ligge på gulvet. men det kommer etterhvert,helt sikkert.har flere unger som har vært sene,så jeg vet.men ikke stress med det.ingen er like tidlig ute.snakk med hs du,og be om tips.tror nok du snart får se at alt kommer i hurtig tempo. klem ;o)
Fødemaskinen Skrevet 5. april 2007 #12 Skrevet 5. april 2007 Hvis jeg leser HI innlegg riktig, er det snakk om å løfte hodet i ryggleie og ikke mageleie. Det er jo vesentlig forskjell. Hvis Hi mener førstnevnte, er det jo ikke noe å bekymre seg over. Noen barn er bare litt trege.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #13 Skrevet 5. april 2007 Man kan ikke si det om alt. De burde faktisk kunne løfte hodet i mageleie..
Fødemaskinen Skrevet 5. april 2007 #14 Skrevet 5. april 2007 I mageleie ja, men ikke ryggleie, som HI klager over.
Loli Skrevet 5. april 2007 #15 Skrevet 5. april 2007 Skjønner ikke helt jeg.... Løfte hode i ryggleie? Hvordan da...? Sånn rett opp fra ryggen når de ligger? Tror ikke min jente kan det altså...har ikke tenkt over at hun burde kunne det heller. Er det vanlig altså?
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #16 Skrevet 5. april 2007 Jeg mener når han ligger på ryggen, ikke på magen! Har bare hørt at de skal kunne det nå og leser det også overalt... men da tar jeg kanskje feil...? HI
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #17 Skrevet 5. april 2007 Ikke bekymre deg HI! Jeg har alltid syntes at den viktigste utviklingen er den sosiale og språklige! Hvis du får god kontakt med ungen din, og han virker fornøyd, smiler, babler og koser seg, så ikke stress med at han ikke kan løfte hodet fra ryggleie. Uansett, så er han jo bare 6.5 måned! Har ikke hørt om unger som ikke har lært seg å løfte hodet fra ryggleie før de begynner på skolen ;-) Det kommer!! Som alt annet!
Winterlady Skrevet 5. april 2007 #18 Skrevet 5. april 2007 Dersom babyen sitter delvis i vogna prøv med flat rygg en stund til. Når de blir nyskjerrige nok strever de fælt for å se hva som skjer der ute i verden . Ellers kan dere be HS henvise til gratis fysio for de små, så får de sett om det er noen stramme muskler eller låsninger.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #19 Skrevet 6. april 2007 Det har kanskje vært noen misforståelser her...? Babyer på den alderen bør vel forlengst kunne løfte hodet i mageleie, men det er vel ingen krise om de ikke kan det i ryggleie...?? Jeg har også en jente som nærmer seg 7 mnd og jeg har da aldri sett at hun kan løfte hodet i ryggleie. Skal jeg virkelig be om fysioterapi pga dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå