mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Så en tråd her i går om hva 6 mnd babyen kan,nå tenkte jeg at kanskje vi som har 4 mnd baby,kan utveksle litt erfaring med hva våre kan. Min kan: * Rulle seg fra rygg til mage (også mage til rygg,men det teller jo liksom ikke) * Sitter med litt støtte * Når han sitter på fanget mitt og jeg holder ham i hendene,kan han reise seg opp i stående stilling og han står faktisk en god stund før han blir trett og setter seg og så er det opp igjen.Han elsker det. * Gaper når han får mat * Tar opp en leke * Holder leken i hånda * Tar bena inn under seg og drar seg frem med armene. * Han har også en måtte å rygge på * Plasker voldsomt når vi bader ham * Smiler * ler * "snakker" mye til oss og andre som kommer på besøk * "snakker" med speilbildet * Trykker bevist på learn & play bamsen for å få lyd * "Løfter opp ryggen,slik at vi kan få tak rundt ham,når han skal ut av bilstolen. * Når vi klapper i hendene speller han med armene * Prøver å herme etter ansiktuttrykene våre o.l. Dette er hva jeg kommer på slik i farten.Håper flere kan henge seg på denne tråden.
Lille L Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Snuppa er litt over 4mnd med dette kan hun: *Rulle fra rygg til mage *Sitte i 5-10sek alene *Løfte på hode mens hun ligger(akuratt som om hun vil opp) *Ta ut smokken sin og leke med den *Ta tak i leker og bytte de fra hånd til hånd *Gaper når hun ser skjen med grøt, el flaske med melk *Spreller med beina og armene når hun ser flaska *Snakker masse og ler masse *Rotere rundt i sirkler *Stå på fanget mitt når jeg holder henne i armene *Plasker masse med beina og gjør meg våt når jeg bader henne *Gaper og drar hånden min til seg når jeg holder smokken *Prøver og putte smokken selv i munnen men treffer nesa:P *Holde flaska selv Ja det var vel alt:)
ChaChi Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Mary er akkurat blitt 4 mnder, og kan: *reise seg i fanget og stå når jeg holder henne i hendene. *sitter med litt støtte *"hoppe" det er favoritten for tiden. *gripe leker *gaper og spiser grøt. maisgrøt er favoritten. *smiler og ler *smile for og få folk til og plukke henne opp av vogn/gulv. lura;) *hyle og bable *pasker litt i badekaret. *dra seg selv i håret når hun er sinna. i ekte donald duck stil. *sovne av seg selv, til min store glede:) hm.. kommer ikke på mer.. men det er da masse og lære på så kort tid:) jeg blir stadig inponert over hvor fort hun plukker opp ting.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Æsj, denne tråden skulle jeg ikke lest. Min baby gjør ikke halvaprten av det deres kan:(
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 min er 4 mnd imorgen, og min kan heller ikke halvparten av nevnte tingene. Min er nå født en mnd for tidlig og, betyr det at hun ligger på 3 mnd alder utviklingsmessig.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Jeg skjønner at mange gjerne vil skryte av baby'n sin og fortelle alt *** kan, men dere bør kanskje tenke litt på at det er ikke alle babyer som utvikler seg helt likt. Noen er tregere i enkelte ting enn andre, og en slik tråd kan muliens skape endel frustrasjon hos mødre med babyer som ikke kan like mye som deres... Bare noe å tenke over..
Lille L Skrevet 5. april 2007 #7 Skrevet 5. april 2007 Tror ikke tråden er ment for og skryte av barna sine, seff er alle barn forskelige.. Men det er litt gøy og se hva andre barn kan.. Jeg blir jo ikke lei meg el sur fordi et annet barn kan mer en dattern min, jeg tror de fleste vet at et barn lærer seg ting etterhvert, og ingen er like..
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. april 2007 Hvis folk kan bli såret av denne tråden,ja da forstår jeg ingenting.Vi skriver jo bare hva babyen kan og alle vet jo at babyer kan forskjellige ting. Synes det var en koselig tråd,den om 6 mnd babyen,noe noen nevnte i den også og tenkte at vi kunne starte en på 4 mnd. Det er jo ikke for å skryte,selv om jeg blir glad og stolt for hver ting poden gjør,men en gang vil de babyene som ikke gjør det min gjør,ta ham igjen. Min baby kan f.eks ikke bytte leke fra den ene handa til den andre,som jeg ser at en skriver,men føler ingting vondt av den grunn,gleder meg bare til at han skal gjøre det. Gleder meg til hver nye ting han gjør jeg.Er glad i den gutten jeg har, så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 Min baby på snart 4 måneder kan: Ta salto 10 ganger etter hverandre på golvet! Kryper bort til bokhylla, reise seg og hente den siste harry potter boka og setter seg i godstolen og leser den. Hvis jeg sitter på golvet, så kryper han bort til meg, resier seg opp og masserer skuldrene mine. Gaper 1 time i strekk!!! Ler og smiler HELE tiden! Synger "lisa gikk til skolen". Snakker nesten rent! Spiller Beethovens "Fur Elise" på piano. Dette er hva jeg kom på i farta...
snurrepipp Skrevet 5. april 2007 #11 Skrevet 5. april 2007 Takk, anonym for at du ga meg en god latter sånn rett før leggetid
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 5. april 2007 Føler på meg at anonym her er litt flau over sin baby av en eller annen grunn og det er veldig synd,for en bør være stolt av babyen sin,mener nå jeg.
bolla piggsvin Skrevet 5. april 2007 #13 Skrevet 5. april 2007 så hyggelig å lese..min baby nermer seg 4 mnd alderen..men kan ikke så mye..men kjekt å lese hva deres kan å hva jeg kan se frem til..ingen barn er like..ting kommer når dem kommer:) ha en fin påsken jenter:)
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 5. april 2007 helt enig med deg bolla piggsvin. ha en fin påske du også
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #15 Skrevet 5. april 2007 Den var bra ! Vet om flere litt usikre mammaer som blir veldig urolig og litt stressa når ikke babyene deres kan alt det "superbabyene" kan. De vurdere å ta kontakt med helsestasjon og fysioterapauter mm for å høre om det er noe gæærnt med barna deres. Jeg har da ofte brukt min datter som eksempel på at ikke alle er like kjappe. Heldigvis er jeg en rolig,trygg person som ikke blir urolig og bekymret for det minste, men noen blir faktisk det. Har heldigvis klart å roe ned noen mødre. Men de har blitt stressa nettopp b.la av sånne tråder som dette i et annet "chatteforum". Jeg er heldigvis såpass selvsikker at jeg ikke bryr meg om hva andre kan. Men faktisk greit å tenke på at ikke alle er like kjappe. Selvfølgelig supert å være stolt av barna sine. Men kan dere ikke skryte til familie og venner isteden da..? De er kansje mere interessert i å høre om det. Her prøver jo folk bare å overgå hverandre allikevel. Tror faktisk at noen "legger på litt" også jeg.... ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #16 Skrevet 5. april 2007 eller dem kan lavære å lese tråder som dette hvis de er så jævla hårsåre!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 Forfatter #17 Skrevet 5. april 2007 Jeg er enige i at en må være veldig hårsår hvis en skal føle seg støtt av denne tråden. Føler meg faktisk støtt selv nå,lurer på om det er fordi det var jeg som startet dennen tråden at det ble så galt.Ingen som skrev et negativt ord om babyer på 6 mnd stadiet. Desuten er det vel galt å bruke ord superbaby,hva er det.Ja,jeg ser på min baby som superbaby,men det er fordi han er min og det tror jeg alle gjør.Ingen er så fin og flott som mine barn er.Trodde alle følte det slik.
minas'81&lillegull;) Skrevet 5. april 2007 #18 Skrevet 5. april 2007 Jenta mi kan: -Stå i sofa'n alene når hun får holde henden sine på puteryggen -reiser seg når hun hoder oss i hånda -Sitte uten støtte en stund -Rulle fra rygg til mage, og mage til rygg -ta ut smokken, leke med den, og sette den på plass i munnen igjen. -kravler rundt på golvet på magen -reiser seg opp på alle fire og står der -flirer masse, ler og prater. Hermer, å sier heia(vi har sagt det myyyyeee til henne, så hun hermer..) -tar tak i puppen med begge hender å putter den i munnen når hun sitter på fanget eller ligger i senga sammen med oss -biter seg i tåa:) -drikke av tute-kopp helt alene, holder koppen og alt. - leker seg selv, holder leker, trykker på knapper for å få lyder, prater med hunden etc -synger med når vi synger for henne (hermegås...) -leker med dusjhodet og vannet når vi setter henne i dusjen(bader henne i dusjen) -Gaper, fekter og gor tydelig uttrykk for at hun er med, intr etc. Griper etter skjea med mat og skal putte den i munnen selv, noe som bare blir griseri.. Sikkert andre ting også, og så er det jo noe nytt hver dag nå. Går farlig fort:)
minas'81&lillegull;) Skrevet 5. april 2007 #19 Skrevet 5. april 2007 Men så er hun 4 mnd og 3 uker også da, og mye av dette har kommet de to siste ukene. hun er også født 2 uker over termin, så kanskje det har litt å si også, siden de som er for tidlig født ligger etter? Skjønner ikke at folk kan ta dette så tungt? Jeg syns faktisk det er litt artig å lese hva andre unger kan, å se hvor forskjellige de er å at noen f.eks aldir krabber, men går rett fra å åle seg på gulvet til å gå, mens de som lærte tidlig å krabbe, er sene med å gå fordi de er fornøyde med å krabbe. Unger er rare, og veeeeldig forskjellige!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 5. april 2007 Forfatter #20 Skrevet 5. april 2007 Godt at der er noen som synes det er koselig og intresant med denne tråden.Bare så synd at ikke alle skriver hva babyen dere gjør,men det er jo opp til dem det.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 6. april 2007 Forfatter #21 Skrevet 6. april 2007 Jeg kommer til å kopiere denne tråden over på en annen,tar med de som har lagt inn hva deres babyer gjør,så kan andre henge seg på om de måtte ønske det. Synes denne tråden ble ødelagt av debatten,derfor klipper og limer jeg slik at vi som virkelig har svart på spørsmålet får en koselig tråd,som kanskje fler vil henge seg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå