Gå til innhold

Dere med barn med flere fornavn, hva heter de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvilke navn bruker dere til daglig? Har dere kjelenavn også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har tre fornavn, de er halvt svenske og det er vanlig der. Mi eldtse heter Thea Helene Nathalie (e'n er stum, Nathali..med trykk på i'en, svensk uttale)...Hun kalles bare Nathalie, de andre navnene blir bare brukt ved dåp, konfirmasjon o.l. og er på papiret. Olivia heter Elin Marie Olivia;)

Tar litt tid å venne seg til for oss nordmenn, men var viktig for min mann...De to ekstra navnene hos begge er familienavn...

Skrevet

Mine barn heter May-susann og Karsten-Emil. Bruker begge navnene.Ser ikke vitesen med å sette flere navn på et barn,hvis de ikke blir brukt.Kallenavn har jeg aldri hatt,men kosenavn,som lille venn, brukte jeg mye på datteren min og bruker det enda faktitisk.En liten periode hun ikke ønsket at jeg skulle si det,men vil at jeg skal si det nå.

Skrevet

Gutten min heter Sebastian Daniel (Daniel etter pappan hans) bruker kun Sebastian, eller Seb, Sebbis, Bastiansen osv :)

Skrevet

Berta mi heter Sunni Margrethe. Sunni etter sin avdøde farmor (egentlig skrives det Soon Hi, men vi fornorsket det litt...), og Margrethe etter oldemoren sin. Vi bruker begge til daglig:)

Skrevet

Så pent TineGajda:) Randi Margrethe her;) etter to av oldemorene sine..

Skrevet

Jenta mi heter Charlotte Victoria. Bruker bare Charlotte til daglig, og ofte blir det bare Lotte *;)

Skrevet

Hannah Elisabeth.. stod mellom det og Hannah Nathalie.. og kosenavn er "tutti" ;)

Skrevet

Å! Takk i like måte Johanne B:) Hihi! Koselig med arvenavn...God påske!

Skrevet

Kosenavn er forøvrig "lille troll", eller "tutta mi"...

Skrevet

Victoria Isabell, bruker bare Victoria til vanlig. synes det er fint med to fornavn jeg:)

Skrevet

Her er det Inger Helene (Inger etter sin avdøde farmor, og Helene etter mormor, og tippoldermor)

Skrevet

Har en Charlotte Irén og en Malaika Louise. Blir mest bare førstenavnene som blir brukt. Har ikke kjælenavn,-og heller ikke forkortelser på noen av navnene.

Skrevet

her er det thea kristin , kristin er arvenavn. syntes det er litt koselig, men bruker bare mest thea.

eller så har hun mange kallenavn som lillemor, tuttis og trulte

Skrevet

Vår datter heter Mie Adelén. Bruker begge navnene innimellom, men går mest i bare Mie :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...