Gå til innhold

farge hår.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 16 uker på vei og vil farge håret, synes mitt hår er veldig stygt. er det ikke farlig om jeg farger det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke farlig i det hele tatt;) farget mitt hos frisøren igår;) så lenge en ikke er allergisk mot farge da;)

Skrevet

Farg i vei, ikke farlig :)

Skrevet

Jordmora mi sa faktisk at man kan stripe men ikke farge...pga sterke stoffer som kommer i kontakt med hodebunnen ved helfarge.Jeg skjønner ikke dette helt, og hun er den eneste som har kommet med denne påstanden. Håper dere andre har rett for det å ikke skulle kunne farge håret på 9 mnd er jo ikke akkurat en ønskesituasjon. De fleste gjør vel hva de kan for å føle seg så fresh som mulig!Velger å tro på dere jeg:)

Skrevet

har hodebunnen noe med babyen å gjøre da?

Jeg har hørt at det er helt ufarlig for den lille i allefall. Jeg skal selv både farge og stripe håret så snart jeg får litt cash på kontoen som jeg har samvittighet til å bruke på sånt!=)hehe, håper jeg slipper å vente helt til skattepengene kommer!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Dette har folk delte meninger om. De har visst forska på hva slags stoffer som kommer i kroppen på de som farger håret (blir jo absorbert i hodebunnen, og derfor i blodet), og siden en finner stoffer i urinen hos de som nettopp har farga håret er det mange som mener at dette påvirker fosteret også.

Men en vet helt sikkert at hormonen gjør at resultatet ofte ikke blir som ønsket, bare sånn at du er klar over det.

Skrevet

jeg spurte frisøren, de hadde nett vært på kurs. . . hårfarge å de stoffene, kommer ikke å blodet. . da får vi noe som heter blodforgitning!! blod og urin har ingen sammen heng. . hadde det vært skadelig sa frisøren så hadde hun aldri farget håret til folk!!

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ah...vet ikke åssen det fungerer, men jeg mente altså at de finner igjen stoffer i urinen, ikke i blodet...men jeg vet ikke åssen det kommer til urinen. Sier seg jo selv at en ikke hadde gjort det hadde en fått blodforgiftning.

Skrevet

hehe nei det var ikke frekt ment på noen så helst måte. . . ville bare få fram at det er trygt å farge håret=)

de som ikke trur d, trenger jo ikke å gjøre d;)

Skrevet

Litt confusion her ser jeg......blod og urin er har sef noe med hverandre å gjøre....Urin er filtrert blod. jaja...........Men når det er sagt, jeg er også overbevist om at hårfarging ikke er spesielt skadelig for barnet. Bevis er jo vanskelig å oppdrive da man ikke forsker på gravide. Men det gjelder jo absolutt alt. Det sier seg så at de nye hårfargene er mye mye mildere enn de var i gamledager....og at det derfor sannsynligvis er trygt. Jeg farger iallefall håret mitt (I første trimester gjorde jeg det ikke.noe med at jeg VET at alle organene dannes da....litt bedre føre var) Har litt samme dilemmaet når det gjelder å sitte med trådløs pc på fanget..........vi VET jo ikke om dette er farlig enda, hverken for oss selv eller for foster oi magen. Tror man bare må ta noen bestemmelser........dette GJØR jeg. Dette velger jeg å IKKE gjøre. Ellers kan man jo bli tullete......Og det er vel aldri bra. Å ha en tullete mor, mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...