Gå til innhold

Er det bare min som ikke vil sove "løs"??? Litt langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnuppa mi vil ikke sove skikkelig dersom hun ikke tulles inn i et teppe slik at hun ligger trangt. Nå har jeg prøvd to netter på rad å bare legge henne under dyna si i lettbagen (som er ganske liten). Hun nekter å sove. Når jeg legger henne for kvelden sover hun en time eller to, og så våkner hun. Gir henne da mat og legger henne ned igjen. Hun sovner på puppen, men vokner så snart jeg legger henne ned. Prøver å ikke ta henne opp, men da hun hadde ligget halvvåken og gryntet (gråter ikke) og sprellet noe helt forferdelig mye i fem timer (hadde i tillegg tre måltider iløpet av de fem timene) gav jeg opp. Da pakket jeg henne inn i teppet, og hun sovnet umiddelbart.

Ugh. Fatter ikke at det teppet skal være så viktig. Til nå (hun er tolv uker) har vi surret henne stramt inn i et teppe, og hun sover da helt fint. Vi legger henne kl 20.30, og da sover hun mellom fem og åtte timer før første måltid. Videre sover hun tre-fire timer før nytt måltid. Totalt sover hun 12-13 timer før hun syns det er morgen. Uten teppet er det bare tull.

Problemet er at hun har begyndt å bli så sterk at hun surrer løst teppet selv (vi har det jo ikke kjempestramt), så jeg må stramme det hele tiden. Slitsomt det. Er det bare min jente som er slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hun sterk Moro-refleks, Ellie?

Kvepper hun, liksom? Dette blir bedre etter 4mnd.

Vår ville også gjerne være ordentlig fast, hun var i tynn sovepose, med et laken på tvers over senga, helt under på den ene siden, helt under på den andre (Så lakenet enogenhalv gang rundt madrassen, altså, med en veldig liten flat sofapute under knærne. Da sov hun godt...

Skrevet

Tror ikke hun har spesielt sterk moro-refleks. Kanskje? Hun kvepper ofte til når vi prøver å legge henne ned ja, men det gjør vel de fleste? Hva gjør vi videre? Fortsetter å surre henne inn i vente på at hun blir fire mnd? Vi har bestilt slik :

http://www.toysrus.com/product/index.jsp?productId=2609016#prod_prodinfo

Den hjelper nok på problemet, de er geniale. Men tør jeg håpe på at det blir bedre av seg selv etterhvert?

Skrevet

Hei! Har også en sånn "pose" som jeg kjøpte i USA. Vi pakker henne inn om natta, og hun sover da mellom 7-8 timer i strekk. Vi pakket henne inn fra hun var nyfødt til hun var 10 uker. Hun skvetter ikke så lett nå, så vi lar henne sove uten den. Det går veldig bra.

Skrevet

Jeg har en sånn sovepose (ser ut som en lang selekjole) som vi fikk til eldstejenta, men aldri har brukt. Ligger fortsatt i pakken... hvis du vil så kan du prøve den?

Skrevet

Evangeline: Fortsatte hun med det når du sluttet å bruke poseteppet?

Ka-Ping: Tusen takk for tilbudet. Det var veldig snilt, me jeg tror ikke det hjelper. Det er armene som er problemet, og de er jo løse i en slik selekjole-pose???

Skrevet

Ja, sånn er det her...det var "værre" før. Han fikk ikke sovet ordentlig fordi han viftet så innmari med armene sine. Våknet av sin egen fekting og sånn..:D

Så nå pakker jeg han inn som en liten burrito og han liker det kjempe godt... Har merket nå at han akker litt mer når jeg gjør dette, men det er bare i begynnelsen..:)

Jeg gjør det også fordi han har en tendens til å ake seg rundt i sengen sin. Han får som regel opp armene sine fra teppet utover natten og da kan han plutselig ligge med hodet helt oppi sengegjerdet øverst.

Han sover også i en liten sovepose lignende greie, men det hjelper ikke, han klarer å sparke av seg den og..:D

Tror jeg skal kjøpe sånn pose greie som jeg kan binde han til hver side i sånn at han ikke vrikker seg avgårde og pakke rundt med pledd utta på der..:) Så nei, ikke bare din jente som er sånn...hehe..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...