Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger dere i fadderrollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har valgt faddere med omhum denne gangen,jeg vil ha noen som følger barnet spesilet og som er intresert i dette og som selvfølgelig også ber for barnet,da det i frelsesaremeen heter bønnefaddere.For meg hadde det vært helt uaktelt å bedt en som ikke var troende om å være fadder.

Skrevet

Vi velger noen som vi vet tar rollen seriøst og hjelper oss å oppdra barnet i den kristene tro! det er jo derfor man har faddere

Skrevet

Vi valgte faddere som står oss nær, og som vi vet vil bli en del av livet til sønnen vår. Vi er medlem av statskirka begge to, men langt fra... hva skal jeg si.... praktiserende, så det at fadderne oppdrar han i den kristne tro er ikke noe vi legger vekt på. Men det er oss =) Valgte å døpe han slik at han senere kan velge selv om han vil være medlem eller ikke.

Skrevet

Annette24m/jenteengel i himlen

Valgte å døpe han slik at han senere kan velge selv om han vil være medlem eller ikke.????

Og det kan man ikke velge hvis man ikke er døpt??

Skrevet

Med mindre du melder ungen ut av statskirka og inn i et annet trossamfunn (holder ikke bare å melde ut), så vil fremdeles statskirka motta støtte for dette barnet (også).

Så lenge vi har lover som er basert på kristne verdiprinsipper så ser ikke jeg heller noe galt i å la barnet døpes for så å velge om det vil melde seg ut senere når det er gammelt nok til å gjøre dette valget selv.

Om man døpes eller ikke så kan man velge å holde antall spørsmålstegn nede ;)

Skrevet

Valgte å døpe han slik at han senere kan velge selv om han vil være medlem eller ikke.????

Og det kan man ikke velge hvis man ikke er døpt??

Anonym

Alle kan bli medlemm av statskirken om en døpt som liten eller ei.

Skrevet

Jepp, slik at han kan velge selv. Enten kan han melde seg ut, eller han kan forbli der. Alle kan bli medlem ja, men da må man gjennom en dåp, så vidt jeg veit.... skal ikke si dette sikkert assa men.

Skrevet

Støtter Annette her. Har valgt å døpe sønnen vår av samme grunn. Om ikke måtte han vel døpes før han ble konfirmert kristelig? Ble litt usikker nå...

Ang fadderrollen, har valgt noen som kommer til å være der for gutten vår hele oppveksten. For meg var det ikke så viktig at fadderne var så veldig kristne.(Den ene var ikke medlem av kirka...)

Skrevet

Ja, Nicket. Jeg mener å huske at de må døpes før kristelig konfirmasjon hvis de ikke allerede er døpt. Dette skal han selvfølgelig få velge selv når den tid kommer. Selv konfirmerte jeg meg borgerlig, sambo i kirken =)

Skrevet

He he.. Stakars om han må døpes som konfirmant. Dessuten ble kollikken til gutten mye bedre etter dåpen. Så skal ikke se bort i fra at NOEN har hatt en finger med i spillet:):)

Skrevet

HA HA! Den var go!! ;-) Nei, stakkars, skal slippe å døpes da. Man er flau nok i den alderen uansett!

På en av de borgerlige samtalekveldene hadde vi om sex og samliv, og måtte træ kondomer på fingra til hverandre! Du kan tro det var flaut!! Hi hi.... ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...