Gå til innhold

ang. det med livmorhals...

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på kontroll i går, hun sjekka.. og der va livmorhalsen veldig avkorta, men ingen åpning enda...

Men det må da vel være et bra tegn det vel? At livmorhalsen er avkorta? Var litt igjen bare, sa hu..:-)

(har ikke snøring på dette jeg...) hjeeelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livmorhalsen er normalt på ca 5 cm tror jeg, den kortes inn når fødselen nærmer seg, så hvis du er klar for å føde snart er det et godt tegn ja! :o)

Skrevet

ja, klar som et egg.. har 16 dager igjen

Skrevet

Normal lengde på livmorhalsen er ca 3-4 cm,og at den er avkorta/avflata kan bety at det er kort tid igjen,men der er jo folk som går med flere cm åpning i dagesvis/ukesvis,så det trenger ikke nødvendigvis bety fødsel enda.

Får jo håpe du er igang snart da!!

Lykke til!

Skrevet

:o)

Men du kan godt gå til (eller over) termin for det...

Jeg gikk rundt med 2 cm åpning i iallefall en uke før lillegutt bestemte seg for å ta turen ut i friluft! :o)

Det er best å ikke vente, stresse og håpe for mye fant jeg ut da, man blir bare tullete i hodet! :o)

Skrevet

Livmorhalsen skal først avkortes eller flates helt ut kan man vel si. Deretter begynner åpningen. Så prosessen er helt klart i gang;)

Skrevet

Hei!

Jeg hadde 2 cm åpning termindagen, men lillegutt kom ikke ut før etter nesten 14 dager på overtid!

Utrolig frustrerende, gikk og ventet og ventet! Jordmor sa etter ktr på termindagen at jeg kunne belage meg på fødsel ganske snart. Vi hoppa i høyet og gikk lange turer, men til ingen nytte.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...