Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Datteren min har vært hos faren sin til i dag. Og når hun tisset nå nettopp begynte hun å hylgrine fordi det var vondt. Så min første tanke er urinveisinnfeksjon.... Men så sier hun "pappa vondte tissen". Hun er 2 1/2.... Ehhh, hvordan tolker dere det? Jeg fikk en kjempeklump i magen, og blir livredd for at han kan ha "tuklet" med henne.... Men han er liksom superpappa... Altså jeg kunne virkelig ALDRI ha sett for meg han gjøre noe sånt.. Jeg får dårlig samvittighet bare jeg tenker tanken...!!!! Men hva hadde dere tenkt? Jeg vet ikke hva hun prøver å formidle.. Det kan være at hun fikk vondt i tissen mens hun var hos pappa. Altså at evt infeksjon kom da. Men det kan jo også være noe annet hun prøver å få fram med "pappa vondte tissen"... Uff nå veit jeg ikke hva jeg tenker altså. Nå er jeg bare redd.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 jeg tror jeg ville ringt pappan, spurt om hun uttrykte vondt mens hun var der. Skjønner at du har panikk, ville fått det selv. Men ikke dra forhastede konklusjoner enda. Disse små kan si mye rart. Uff, håper det beste!!!
*under-vidunder* Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Huff det må være tøft for deg, og jeg har vært noe borti dette i forbindelse med jobben min. Først må man huske på at de sier så mye rart de små, men alikevel skal man lytte til de. Det kan være bagateller som at han kanskje har vært små stressa ved do situasjon, og har tørket henne litt hardt, eller at han har vært uheldig og fått vasket henne hardt ved bleie bytte eller dusj, det kan også være at hun har falt og slått seg litt på det stedet....umulig å si Men jeg synes alikevel at dersom du har et godt forhold til pappan, du skriver jo han er en super pappa..så kunne du tatt en diskre telefon, og lata som du ikke fant lua..om han hadde husket å pakke den eller no', og videre tatt en noe humoristisk tone og sagt noe som: "...du har du opplevd at hun har snakket om vondt i tissen? er bare så usikker på om hun brygger på en uriveisinfeksjon igjen... vet du hva hun sa i sta,og små le litt "pappa vondte tissen".... bare for å høre hva han sier. og skulle du bekymre deg videre, eller få flere kommentarer av lille mor på de områdene, så ta kontakt md helse stasjonen. De har 100 % taushetsplikt, og vet også hvordan de skal gå frem dersom det burde undersøkes nærmere. Lykke til og god påske =)))
benedicte&smiley Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 hadde dette vært mitt barn hadde jeg tatt henne m til legevakta m en gang.. de kan vel se om det har vært noen der å tuklet....
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Ville ha stilt henne spørsmål (som ikke er ledende) for å høre hvordan "pappa vondte tissen". Mest sannsynlig er det nok som hun over sier uhell med tørking etter bad, bleieskift eller liknende. Og så tatt henne til lege/legevakten for å ta urinprøve- der kan de se i løpet av minutter om det er blærekatarr/UVI. Dersom det ikke er UVI så ville jeg vel først da tenkt noe videre over det...
Ella28 Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Det er vel best å ikke overrreagere,men samtidig ta det seriøst ja. Hvis det er noe galt,ville du vel kanskje merke det på henne neste gang hun skal til pappaen sin? Følg med på om hun reagerer annerledes enn før kanskje? Gjør hun det,ville jeg tenkt at det var grunn for å bli alarmert. Elles kan du jo ta henne til legen og si hun klager over vondt,si du lurer på om det kan være en UVI,og be legen undersøke henne.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #7 Skrevet 5. april 2007 typisk det at når mann er mann så blir mann misstenkt for noe sånt så fort noen barn sier ett eller annet. hvis man tenker litt lengre så er sansyneligheten for at en mann gjør det mot ett barn utrolig liten og at en far gjør det microskopisk. mannfolk er som oftest ikke udyr da. jeg blir så jævelig forbanna av mye av det som sies på disse sidene.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 Men hva om det var en alenepappa her som fortalte om "mamma vondte tissen!"? Selvfølgelig er det en mann som blir "misstenkt" når barnet sier pappa! Hun her ber jo om hjelp til hva hun skal gjøre videre, og det er ingen som har foreslått at hun henger opp plakater av faren i nabolaget hans der det står pedofil. Hun dømmer ham jo ikke...hun synes bare dette er en jævlig ekkel situasjon, og hun er redd. Får hun ikke lov til å være bekymret for barnet sitt når noe sånt skjer? Vi har faktisk høye mørketall når det gjelder overgrep (og selvsagt kan både kvinner og menn være overgripere), og det er bra at en tar hvert eneste utsagn til et barn på alvor...det hadde i alle fall jeg gjort! (Og det å ta ting på alvor i denne her situasjonen er forresten ikke det samme som å konkludere med at barnet har blitt utsatt for overgrep av faren, bare så det er sagt.)
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 Takk! Ser at du har skjønt hva jeg mener.. Som jeg skriver over får jeg dårlig samvittighet av bare å tenke tanken, og jeg kan vel ikke på noe plan tro han kunne ha gjort noe sånnt... MEN, min jobb som mor er jo å lytte til barnet mitt hvis/om/når hun prøver formidle noe. Jeg synes det er viktig å ta sånt alvorlig... Jeg skjønner ikke hva du lenger over her blir så "forbanna" over egentlig? Hadde det vært bedre om jeg avfeide det hun sa? Tenk OM det hadde vært noe som var skjedd da, og mamma bare avfeide hun med "slutt å tull"...?? For meg ville DET vært enda verre... Jeg er vel så og si 100% sikker på at det ikke er skjedd noe, og at dette er stress, hardhent ved tørking el som er grunnen.. Men når ett barn sier "pappa vondte tissen" så er det lov å bli redd altså!
Mamsen86 Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Absolutt! Man har så absolutt rett til å bli redd! Selvom man tror at man kjenner en person så kan dette menneske ha skjulte sider - og man skal ALLTID ta det barna sier på alvor, men uten å trekke forhastede konklusjoner. Jeg syntes at du tok tak i dette på riktig måte, og jeg kan ikke se noe galt i dette innlegget - så hva anonym over her tar sånn på vei for det skjønner jeg ikke. Hvordan har du taklet dette? Har du snakket med pappaen? Eller..?
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #11 Skrevet 6. april 2007 Ja har snakket med pappaen. Sa at snuppa klaget over at hun hadde vondt i tissen og lurte på om han hadde lagt noe merke til dette. Nei det hadde han ikke. Så jeg forklarte at hun også drar fra "pappa" når hun snakker om vondt i tissen... Han blei vel like forvirra som meg og skjønner ikke helt sammenhengen, og ble redd han hadde tørka hu for hardt eller noe. Og begynte å bable om at det er trist hvis hun forbinner det at han steller henne med vondt... Så jeg vet ikke, men han virka veldig overrasket og begynte å fundere like mye som meg, ba meg spørre hun ut om hva han kunne ha gjort galt osv, så tror ikke det er skjedd noe. Han kommer uansett innom en tur i dag, så får jeg bare se hvordan hun reagerer. Men siden han også ville til bunns i hva det er som har vært vondt er jeg ikke så bekymra.
Ella28 Skrevet 6. april 2007 #12 Skrevet 6. april 2007 Nei,hvis han hadde hatt noe å skjule hadde han sikkert blitt irritert eller bare avfeid det hele på en eller annen måte. Og du ville nok helt sikkert sett en reaksjon på henne når hun så han igjen. Men det er ekkelt altså,for i disse dager med så mange overgrepssaker i mediene,så blir man også mer bevisst på det.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #13 Skrevet 6. april 2007 søsteren min sa noe lignende om legen sin da hun var liten. mamma bare feide det bort, søteren min tror den dag i dag at han gjorde ting med henne. (hun var mye syk som liten og var til legen regelmessig) jeg sa at noen gutter i barnehagen hadde kledd av meg, mamma snakket med de i barnehagen, de sa at de skulle begyne og følge bedre med på meg. det gjorde de ikke.... så jeg hadde tatt henne med til legen med en gang. for jeg nekta jo aldri og dra til barnehagen og søster nektet aldri og dra til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå