Gå til innhold

Raserianfall - hva gjør dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 13 mnd har den siste uken hatt flere ordentlige raserianfall. Senest i dag. Ved middagsbordet introduserte vi fisk for første gang.

Gutten synes dette var ekkelt å få i munn og ble rasende.

Prøvde først å roe med å prate til ham. Nyttet ikke. Vi skjøv da stolen hans litt bort fra bordet slik at han på egenhånd kunne få rase fra seg.

Umulig å spise middag i den larmen, endte med to paracet for hodepine i stedet ;-/

Måtte bare ta han fra stolen. Prøvde å trøste. Prøvde å la han være for seg selv mens vi satt ved siden av. Prøvde avledning. Prøvde alt.

Endte til slutt med at sambo gikk ut, lukket døra og jeg og mini ble igjen på kjøkkenet. Holdt han bestemt inn til meg og tellet opp over mor hundre.

Roet seg etter 5-10 min.

Hele anfallet varte i nærmere 1 time - SLITSOMT!!

Så, nå lurer jeg. Hva gjør dere når barna er rasende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg overser det, rett og slett.

Kaster han seg på gulvet, og spreller med beina, ser jeg en annen vei, og lar han være. Da går det over mye fortere.Iallefall er det sånn min mini er.

Det blir lettere når de kan snakke til oss =)

Det er ikke så greit å få sagt det de vil til enhver tid.

Skrevet

Takk for svar!

Har prøvd det også, men siden han bare er 13 mnd gammel føler jeg at det kanskje blir for tøfft?

Vet ikke jeg...

Vil jo ikke gjøre noe som kan skade utviklingen hans...

Blir til at jeg tenker; guud...tenk om han har vondt og jeg bare misforstår han....så ligger han der og føler seg sviktet av meg..

Huff, er så mange vonde følelser som kommer i disse situasjonene. For å sette ord på noen blir jeg både redd, sint, lei meg og fortvilet...

Skrevet

Min er 17 mnd, og skjønner sikkert litt mer enn en på 13 mnd. Men man skal ikke undervurdere dem,heller.

;o)

Ikke greit når man ikke liker fisk, og gir utrykk for det =)

Skrevet

Tjihi!

Det er sant. Nei, fisk var tydeligvis ingen suksess... Men å være sint i en time er jammen å være langsint gitt!

Skrevet

når jenta mi var i den alderen pleide jeg avlede.. det gikk veldig greit.. men hadde aldri slike raseriannfall som det der.. når ho ble litt større og nå er ho 2 år.. så br

Skrevet

Vi prøver først å avlede, om ikke det fungerer, og vi hører det BARE er sånn trass-hyling, så ignorerer vi det en stund, før vi prøver å avlede igjen :) Tar sjelden mer enn et par minutter før alt er ok igjen.

(hun er 15 mnd)

Skrevet

Her klarer vi stort sett å avlede han etter noen minutter.

Han er 15 mnd nå og raserianfallene er bare pga at han ikke får det som han vil. Det verste er når jeg tar fra han ting.

som f.eks i dag da jeg hadde han med i kjelleren fordi jeg skulle hente noe i fryseren. Satt han på gulvet og da oppdaget han en langkost som har grep fatt i. Når vi så skulle få opp nektet han å slippe taket, og jeg måtte virkelig slite den ut av hendene hans, og da ble han helt hysterisk. Tok han opp og prøvde å trøste, men måtte tilslutt avlede han med favorittboken hans. Da var det bare litt snufsing og så var det greit.

Har ingen gode råd å gi, men man må jo ihverfall se ann barnets alder og utvikling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...