Gå til innhold

Erfaring med personlig fruktbarhetscomputer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å finne et sikkert og enkelt prevansjonsmiddel uten hormoner. Fikk noe reklame i posten om PFC. Noen som kan dele erfaringer med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sånn, men rakk aldri å bruke den skikkelig før jeg ble gravid. Har to venninner som bruker den, fungerer veldig bra for hun ene. Hun andre hadde veldig uregelmessig mens, så har hatt en lang innkjøringsfase med masse røde dager, ca 6 mnd. Hun har blitt gravid nå, de var litt uforsiktige.. Har hørt at det bare er ca 90% sikkert. Eneste jeg merka er at det ikke er like moro i lengden å bli vekt hver morgen for å ta tempen. Men det er vel en hake ved all prevensjon.

Skrevet

Tror jeg må høre med en lege. Det sto jo at den var over 99%sikker.

Skrevet

Ved riktig bruk er PFC veldig sikker - er man uforsiktig kan man bli gravid - dvs ikke følger PFCèn anbefalinger.

Blir den brukt slik man skal er det svært liten sjanse for å bli gravid.

Jeg bruker ladycomp er veldig fornøyd - nå har jeg kontroll på syklusen og det hjelper veldig. Man kan bruke den om man ammer/nattammer

Se buenaventura.no der får du svar på det meste. (og leger vet svært lite om denne prevansjonen som oftest... noen sier til og med det er overtro... - men det er dokumentasjon bak dette)

lykke til

Skrevet

Var en lege som sa til meg at det bare var 90 % sikkert, men er kanskje ikke de som har mest peil på dette nei.. Virker jo bra for venninnene mine, bare man tar hensyn til røde dager.. :) Men tror det er viktig med den innkjøringsfasen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...