Mamma til snart 4 Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 sambo spurte om han kunne ta seg en tur ut i påsken.... jeg sa at det var helt greit. . de skulle ut idag, men så nå skal noen venner ha kjempe fest på lørdag...25 og 27 års dag 90 skal komme. . . da sa jeg at han får holde seg hjemme idag, fordi jeg vil ikke sitte alene hele tiden når alle er på fest å koser seg. . han sa at de hadde avtalt å sitte oppe hos oss, skal jeg sitte nede å høre på bråket da?? det vil jeg absolutt ikke. . vi er faktisk 2 om det. . hva syns dere??
Boy or girl? 16.08.07 Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Helt enig!!! Han bør innrette seg litt etter deg også nå. Ja dere er faktisk to om det, nei egentlig 3:) hihi... Han må ta hensyn. Stå på du, og ikke finn deg i absolutt alt. Lykke til!
Cilie with the testpipeboy ;) Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Helt ærlig så synes jeg du er litt urettferdig.. Han skal jo i grunn ikke trenge tilattelse fra deg for å ta seg en tur ut? Hvis vorspielet er i etasjen over og du ikke orker å høre på, har du ikke en venninne du kan besøke el.lign? Det er vel ingenting i veien for at du kan være med heller? Kan jo gå ut å treffe venner selv om en er gravid...? Dette var mine synspunkter, kan jo være det ligger flere ting bak, men utifra innlegget ditt så synes jeg du blir litt "sjefete".. Som du sier, så er dere faktisk 2 om det, og da kan ikke den ene bestemme over den andre..
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Ja, hvorfor blir du ikke med? Forje helg hadde samboren min bursdag og inviterte derfor noen kompiser til oss på kvelden. Ikke akkurat drømmekvelden for meg, men siden han hadde bursdag syns jeg det var greit. Jeg tenkte også at jeg får sitte meg vekk for meg selv, men i stede ble jeg med og hadde det veldig gøy. Når de gikk ut på byen gikk jeg og la meg.
filijokus *fødeklar* Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Jeg sier også; Hvorfor blir du ikke med på festen??? Jeg er med på fester selvom jeg er gravid...,og så bare går jeg hjem litt tidligere om jeg blir trøtt og sliten.
Mamma til snart 4 Skrevet 5. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. april 2007 jeg er kanskje litt urettferdig, men min sambo, drikker ikke for å bli i godt humør, han drikker seg amøbe, kommer nærmere krypende inn døra. . kommer ropende inn døra, vekker meg, øser opp hund, det går utover meg uansett når han drikker. . vist jeg er med på fest så må jeg kjøre dem over alt å det gidder jeg ikke, får fort vondt i ryggen av å kjøre bil. . mine venninner har tenkt å drikker her sammen med sambo. . så jeg vet ikke helt. . sambo sa tidligere at jeg kunne jo såve hos foreldrene mine. . synes bare at jeg må si nei til ting for å i det hele tatt å bli hørt!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 Jeg synes faktisk du er altfor streng. Hvorfor blir du ikke med? Man må jo ikke sitte inne de 9mnd man er gravid heller!
Mamzen Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 Jeg syns ikke du er urettferdig, han kan jo dra ut en gang i påska, og det holder vel? Du kan jo bli med, og si at du ikke gidder være sjåfør? Så kan du dra hjem tidlig. Skjønner at det ikke er noe morsomt om alle blir stupfulle ja..da hadde ikke jeg giddet ut heller. Håperdere finner en ordning!
Mamma til snart 4 Skrevet 5. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. april 2007 håper det;) for an jer som regel som han vil, er bara lei av at den alkoholen vinner alltid. . jeg er ute hele dagene,handler er med venner, ute i marka med hun, på kvelden vil jeg bara slappe av å ikke stresse. . .han gidder jo ikke å være med meg på ting, så hvorfor skal jeg være der med han hele tiden. .
Mamma til snart 4 Skrevet 5. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2007 å kjære anonym er det er ikke snakk om å sitte inne 9 mnd uten å være blandt folk. . er ikke dom heller da. . men jeg blir ikke gravid av meg selv, å selv om det er påske trenger en ikke å gå ut hele tiden. . .
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. april 2007 #12 Skrevet 5. april 2007 Jeg syntes dette hørtes litt vanskelig ut, jeg... Skal være enig i at det absolutt ikke er noe moro å være eneste klink edru person på en "rølpefest" (nå er det jo ikke sikkert sånn det blir, da, men...). Jeg syns jo iallfall at han bør skjønne at han ikke trenger å drikke seg helt amøbe, for det er rimelig slitsomt for deg. Han burde vel kanskje spurt om det var greit for deg først, før han inviterte folk til dere? Hvis du ikke har lyst til å være med på fest, trenger han kanskje ikke å ta festen med hjem til dere? Syns det er helt greit at du ber ham om å begrense festingen litt nå mens du er gravid. Jeg kjenner iallfall selv at jeg trenger å være mer sammen med mannen min nå og blir veldig fort sliten om vi er ute på fest; men nå er jeg i utgangspunktet veldig heldig og har en mann som drikker svært lite og tar mye hensyn akkurat ang festing;) Jeg håper dere finner en løsning på det og at dere klarer å snakke fornuftig sammen om det:)
Mamma til snart 4 Skrevet 5. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 5. april 2007 det er helt sant. . de andre som har hus uten gravide kan vell heller ha fest=) hehe. . vi har drukket mye, når jeg ikke var gravid, å før jeg traff han var han ute med kompiser i uker i strekk pga sykemeld. . . derfor synes ikke jeg at det burde være vanskelig for han å ta hensyn til meg 9 mnd av livet sitt, han kan gå ut, bare ikke hver helg. . men takk for svar. . blir vell sittende alene tenker jeg. .
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 5. april 2007 #14 Skrevet 5. april 2007 Syns det høres ganske fornuftig ut, jeg:) Blir du sittende alene, finn på noe å skjemme deg litt bort med;)
Mamma til snart 4 Skrevet 5. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 5. april 2007 hehe har nok med snop å chips på hus=) HEHE. ikke det sunneste men er lov av å til;)
familien kaos- komplett Skrevet 5. april 2007 #16 Skrevet 5. april 2007 etter de 9 mnd blir det enda viktigere at han tar hensyn. Da har du absolutt ingen mulighet til å stikke ut på fest med han(bortsett fra barnevakt... men babyen er jo ganske avhengig av deg). Det kan være godt å ha han til å være med på stell, legging og nattevåk og til å dele tiden med en liten baby. dere har vært to om å velge å sette et barn til verden, og det innebærer faktisk store omveltninger i livet, blant annet ikke festing hele påsken og flere helger i måneden... Heldigvis er jeg og mannen enige der, og lider ingen nød selv om det blir langt fra mye festing på oss, og at vi stort sett må bytte på å dra ut. Når man velger å stifte familie med barn, velger man bort mange ting i bytte med det fine det er med de små.. Høres ganske strikt, religiøs og firkanta ut her nå ser jeg, (er ikke det) og kommer kanskje til å få litt reaksjoner.. ehhe.
Mamma til snart 4 Skrevet 5. april 2007 Forfatter #17 Skrevet 5. april 2007 haenfindag jeg kunne ikke vært mer enig med deg=) det er helt sant i d du skriver. . en eller annen gang må man vokse opp, når en får barn bør en allerede være voksen. . en kan alltid kose seg med noe vin eller ha en fest inni mellom når en har fått barn... men full fest å basar går ikke an i lengden. .
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #18 Skrevet 5. april 2007 Mitt beste tips må vel være å si til sambo han kan ta en tur ut, men han får komme se hjem i rimelig tid og kunne stå oppreist når han kommer hjem. Dersom ikke kan jo han sove ut rusen hos sine foreldre
Mamma til snart 4 Skrevet 5. april 2007 Forfatter #19 Skrevet 5. april 2007 sambo blir edru ikvell;) kom å sa at han ikke gikk ut alikevell;) så da er det problemet løst;)
2store1liten-kanskje en til.. Skrevet 5. april 2007 #20 Skrevet 5. april 2007 Så flott da, høres ut som han har tenkt på deg og tatt hensyn;-)) For oss har vi løst "problemet" ved at vi begge er edrue i hele svangerskapet, vi er to om dette og av respekt for meg drikker sambo Munkholm hvis lysten på øl blir for stor. Synes ikke det er for mye forlangt jeg! Vi har nok av tid til å nyte øl & vin i fremtiden;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå