Gå til innhold

Pappa som barnevakt....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mye hjemme alene med minsten, da pappaen jobber mye og sene kvelder. Jeg hadde en frikveld med venninnene mine for ikke lenge siden, og sa at pappa var barnevakt. Tenkte ikke mer over det, men mange av venninnene mine reagerte skikkelig på ordbruken. Spesielt de som var lærere av en eller annen grunn....:) Foreløpig har barnet vårt vært mye mitt ansvar, og derfor føltes det som jeg hadde barnevakt. Derfor sa jeg dette uten å tenke over det noe særlig. Mener absolutt at pappaen har like stort ansvar, noe han også tar når han er hjemme. Hva mener dere andre mødre?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe sier det noen ganger jeg og :) Er bare sånn det kommer ut,legger egentlig ikke noe i det....hehe men noen liker å analysere litt mere;)

Skrevet

Pappaen er IKKE barnevakt. Det dummeste jeg hører er nettopp det!

Skrevet

Det ER lett for at det kan glippe ut, men eg er einig med veninna di at det er aldeles feil ordbruk.

Pappen er like lite barnevakt for sin eigen unge som du er.

Om nokon spør meg viss eg har "frikveld" så seier eg at pappaen er heime med ungen i dag.

Skrevet

når pappaen jobber hele dagen og halve kvelden, og ikke er "alene" med barnet mer enn den halvtimen det tar for meg å lage middag til oss, DA kaller jeg ham gjerne barnevakt den ene gangen han er hjemme alene med ungen i 3 timer, uten å stusse

Skrevet

...og jeg er ikke samme Anonym som HI. (så at vi hadde det veldig likt)

Skrevet

Neida..pappan er ikke det, men hvorfor drive å rette på ting folk sier hele tiden :) hehe! Folk må få si det de vil mener nå jeg ;)

Skrevet

Sier rett som det er at pappa'n er barnevakt jeg. Men så sier jeg også at jeg er barnevakt. Mener ikke noe annet med det at det er den av oss som er hjemme med barna.

Skrevet

Det er vel det venninnne dine reagerte på da vet du, at du føler at pappaen er barnavakt..for det er jo ikke helt riktig. Man er liksom ikke barnevakt for egne barn, men desverre kan det virke slik her inne at mange har det slik. Så skjønner godt av venninnene dine reagerte på det.-)

Her er pappaen like lite barnevakt som jeg er det:-)

Skrevet

at dere gidder å godta at pappaen er så lite med barna sine...skremmende

Skrevet

Det skjer nesten hver gang jeg er noen plass alene at noen spør hvor lillegutten er eller hvem som passer han. Da sier jeg at det ikke er noen som passer han. Han er hjemme, og pappan er hjemme. Men jeg kan aldri tenke meg at noen hadde spurt pappan om hvem som var barnevakt når han er noen plass.

En er ikke barnevakt for sine egne barn. Jeg kan forstå at noen spør om slikt av og til. Men hvorfor er det en selvfølge for menge at mor har mest ansvar???

Det hadde jeg ALDRI godtatt...

Skrevet

Herregud jenter.

Er det rart det er krig i verden når dere greier å irritere dere og nesten krangle pga valg av ord........

Kjære vene, faren var "barnevakt", altså han passer på barnet.

Ja og så...??

-er det ikke lov å bruke det ordet om egen unge???

Er det værre enn at mor har "fri" eller en "fri-kveld"?

-Er det lov å ha "fri" fra sin egen unge da?

Nei, gi dere nå jenter,

Ta ett påskeegg, og kos dere med barn, menn, venninder, barnevakter og frikvelder.

Kos dere, nyt livet, det er påske, vår, og snart er det sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...