Gå til innhold

fikk ikke barnehageplass jeg...retferdig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alenemor, bor 25 mil unna familien min, har ikke lappen, fått siste sjans til å gå skole nå i år gratis, alt ligger godt til rette for meg, men alt bremser opp siden jeg ikke fikk den plassen...

jeg har ingen slektninger her, ingen til å hjelpe meg...alt dette skrev jeg i vedlegget...men nei, plass får hun garantert om 3 år til...jippi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jo bare vært hovedopptak enda. Tror du ikke du får ved neste inntak da?

Slike personlige årsaker skal det ikke tas hensyn til. Hva om alle skulle skrive side opp og side ned om hvorfor akkurat de skulle få plass. Alle har jo sine årsaker.

Skrevet

siden jeg var alene og student skulle vi ha med vedlegg...

fikk vite av helsesøster at da ville jeg bli prioritert før mange andre...

skal klage, jeg må jo få fullført utdanningen min...

Skrevet

vet at alenemødre kommer langt foran i køen. kan du ikke skrive klage om du ikke får plass?

Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06
Skrevet

i brevet fra vår kommune stiller aleneforsørgere som nr.6 i køen

VI som er ett samboerpar i full jobb stiller som nr. 7..

vi fikk heller ikke plass. drittkommune!!

Barn med funksjonshemninger eller psyksiske vansker eller premature er nr.1,2,3 i prioritering. Så kom barn av førskolelærere som nr 4 og barn med etnisk bakgrunn som nr.5

56% dekning i skien. sykt dårlig så full dekning meg en viss plass!!

Skjønner at du er forbanna!!

Skrevet

Nei det er ikke rettferdig!! Ring og MAS MAS MAS!! Det kan være at det hjelper!

Skrevet

ja, gjett om jeg skal mase også...3 ukers klagefrist...så de skal nok få høre...

Skrevet

Hvis du ikke får plass til tross for at du klager, kan du jo prøve å få tak i dagmamma. Da har jo ungen din en plass å være, samtidig som du kan gå skole. Du vil jo få kontantstøtte da, sånn at du kan bruke det til å betale dagmammaen.

Skrevet

Finnes det ingen student barnehage der du skal studere?

Det er faktisk veldig mange alene mammaer som ikke får plass dessverre. Da må man jo bare finne andre løsninger selv. Man kan ikke la hele livet gå i grus av den grunn.... Men du må selvfølgelig anke. Der jo værdt et forsøk. Hvis du maser og maser og maser, tror jeg nok heller du rykker tilbake i køen, så du burde ikke overdrive den så veldig.

Hvis du velger dagmamma, så får du kontantstøtte i tillegg.

Lykke til !

Skrevet

Dette høres veldig rart ut. Jeg er selv aleneforsørger og har fått plass her i oslo... Synes jo selvfølgelig det er en skam at ikke alle har fått plass, men er nå glad for at jeg har fått iallefall..

men først vil jeg be deg sjekke i det brevet du fikk som bekreftet mottak av søknaden hvilken status/prioritet du har der?? for å bekrefte at det ikke er gjort en feil..

og så, når du referer til vedlegg, mener du da et brev du skrev selv? høres nesten slik ut, men regner med at det skal være bekreftelse på status som aleneforsørger, f.eks vedtaket om dobbel barnetrygd... samt bekreftelse på studieplass etc.. er mulig det var slike ting du mente, men ville bare sjekke...

og så må du klage på vedtaket... kan iallefall ikke tape noe på det... og det er jo løpende inntak etterhvert også...

og husk at om du ikke får plass, så har du kontantstøtten og den kan du motta dersom du bruker dagmamma... den er vel på ca 3300 tror jeg, så netto blir ikke dette dyrere enn dagmamma...

så uansett hva som skjer så fins det løsninger, så du skal nok få kommet deg på skolebenken :) hva er det du skal studere? har du sjekket om det er forelesninger hver dag, eller om det evt kan være dager i uken hvor du kan studere hjemme? eller evt andre i liknede situasjon så dere kan bytte på å passe hverandres barn på dager uten forelesning?? og sjekk opp universitetsbarnehagene.. gjerne møt opp der personlig og ta en prat.. kan ikke skade :)

og lykke til!

Skrevet

HVOR I NORGE BOR DU??ER JO LITT ULIKE LØSNINGER I DE ULIKE BYENE PÅ SLIKE SITUASJONER SOM DU ER OPPE I NÅ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...