Gjest Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Datteren min er 2 år og 8mndr nå, lar henne se på tv 1-2 timer om dagen. Er det for mye? Er mye ute og leker, leker inne og leser mye bøker, men hun synes disse Caprino filmene er så morsomme.
Ane** Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Her varierer det VELDIG! Er det sol og fint vær kan hun gå dager uten å se på TV, regner det og vi er mye inne så kan det brått bli en del... Kommer helt ann på omgivelsene... Og det svinger så fælt at jeg klarer ikke anslå no ca timer per dag..
børdi Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 av og til mange timer, andre ganger kun barne tv....
mor_til_Kristoffer Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 sønnen min på 2,5 år ser aldri tv og takk og pris for det..... Det er veldig sjelden vi også gjør det.....
Guttemamma :o) Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Sønnen min på 2 år o g 2 mnd ser omtrent aldri på tv. er ikke interessert i det. Kan hende han ser på når han hører en fin melodi eller strofer fra en reklame. Max 5 min. Er egentlig veldig bra at han ikke er en tv slave syntes jeg. Tv står på hele tiden når vi er inne, men bare som bakgrunnsstøy.
Gjest poda Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Hei, Vår jente på 2,1 år ser bare på "barne-tv". Dvs. når klokka blir 1800 så sier vi det er barne-tv, og vi prøve å sette på NRK, men hun vil stort sett ikke se på det, så det blir stort sett at vi setter på en DVD med enten Postmann Pat, Bob, Pingu, Mummi eller Peppa Gris. Det kan hun se omigjen og omigjen. Sitter da stort sett en halvtime og ser, så er det kveldsmat. Angående tv-titting. Jenta vår er ganske så engstelig for ting hun har sett på tv - hos dagmamma (ja der står dessverre tv på innimellom på dagtid - huff!). For eksempel er hun veldig redd sjørøvere, da hun nok har glimtet innom kaptein sabeltann antakelig, og hun har begynt å si "pappa farlig!" fordi hun har sett Emil i lønneberget. Er det vanlig at småbarn blir redde av å se disse tingene, eller er vår spesielt følsom? Har sagt i fra hos dagmamma, men når det er større barn der i huset, er det ikke så lett... Skal heldigvis slutte der nå om ikke lenge.
___ Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Hun ser som regel barneTV, men ikke hver dag og ikke bestandig hele. Film setter vi på kansje en halvtime en gang i uka.
lille oss Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 her ser hun ikke tv i det hele tatt... aldri.. hun har bare rett og slett ikke ro nok i kroppen til å sitte i ro for å se tv...
Trolltusta & Trollbarnet Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Vår gutt er snart 2 år så jeg har vel egentlig sneket meg inn her før tiden ;o) tv hos oss står på hele dagen, men han er lite interesert med mindre det er barnetv eller biler på tv. når det gjelder filmer, så kommer jeg til å ha regler for det, gutten vår kan se film hvis han er syk eller at det er så dårlig vær ute at vi ikke kan gå ut.vel og merke etter at han har lekt hele dagen med lekene sine. nå må jo det sies at jeg selv nettopp har vært syk og jeg lot han få se dvd som han liker så godt. men utenom det kommer det ikke på tale. Så summa sumarum ser han vel en halv time til en time om dagen med tv.
SuperMusa Skrevet 10. april 2007 #10 Skrevet 10. april 2007 Tulla er 2,5 og ser stort sett bare barne-tv på ukedagene. I helgene kan det bli noe mer, for da hender det vi ser barn-tv på morgenen også. Er det fint vær er det ikke alltid hun har lyst til å se tv.
Synnøve_Solbakken Skrevet 10. april 2007 #11 Skrevet 10. april 2007 Han ser litt på tv om morgenene i helgene, ellers er det veldig lite. Han har liksom ikke tid...
englegull Skrevet 10. april 2007 #12 Skrevet 10. april 2007 1-3 timer. som regel 1,5 time. Han er veldig aktiv, og vi finner på mye annet i løpet av dagen, leker ute og inne. Så lenge det han ser på ikke er skummelt eller skremmende på noen måte, tror jeg ikke han tar skade av det!:-)
Solstråle* Skrevet 10. april 2007 #13 Skrevet 10. april 2007 Ca en halv til en time for dagen... Stort sett bare litt barnetv, blir fort lei... Og av og til litt før vi går om morgenen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå