Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Barna er 3 og 2 år gamle. Svigerforeldrene mine kommenterer hele tiden ved bordet hvordan de spiser og oppfører seg. Gruer meg til familieselskap i påska. Skal jeg si at jeg vil bestemme over dem selv? Mine foreldre kommer også til å være der da. De sier aldri noe, for min mann og jeg greier det egentlig godt selv!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Slitsomt da... Si noe positivt til el. om ungene hver gang de sier noe negativt, kansje det hjelper...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Å,,,, vet hvordan det er ja.... Svigermor har en tendens til å kommentere vesla på 14mnd. Ikke noe hyggelig i det hele tatt. En gang kjennte jeg at det nesten kokte over så jeg bare kledde på vesla og sa te gubben at nå drar vi hjem.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 JEg satt med 4 åringen på fanget i dag da hun spiste pålse med brød. Svigerfar satt i en stol ved siden av. Han sa hele tiden: Nå må du putte i munnen, nå må du spise skikkelig. Hadde så lyste til å si at hun måtte få tid til å svlge unna først, eller at det var jeg som skulle bestemme over spisinga hennes. Men jeg fikk det ikke til. Dette skjer OFTE med den familien.
Sinah Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Å, det er utrolig komisk hvor opptatt de er av å dytte i ungene mat. Hver gang svigermor har vært barnevakt får jeg et grundig referat over hver smule ungen har hatt i seg, akkurat som det er så veldig interessant for meg. Vet ikke om noe av greia er at den fantastiske bestemoren får den ellers småspiste jenta til å legge innpå, men skal la det ligge. Litt avsporing fra hovedinnlegg, men måtte bare kommentere ;0) det siste innlegget.
Luni og go'gutten =) Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Jeg ville bedt dem pent om å la være å hakke på barna mine, for de oppfører seg akkurat slik mammaen dems har gitt dem tillatelse til! Og skulle de gjøre noe "utenom reglementet", så er de for guds skyld bare 2 og 3 år!
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #7 Skrevet 16. april 2007 tror de bare er så opptatt å følge med barnebarna sine at de kommenterer alt..slik er det i allefall hos oss. " ja se der har du nok fått litt for mye på skjea..det kommer vel til å gå galt..osv Tror vi bare må leve med det jeg altså
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2007 #8 Skrevet 6. mai 2007 Tydeligvis flere med samme problemet her ja. Svigermor passe lillegutt endel og hver gang jeg skal hente han forteller hun meg at hun har snakket med en venninne av henne og de mener at jeg bør kjøpe vippestol, eller at jeg må gi han mer eller mindre mat, eller at jeg bør ditt og datt. Føler jeg er en dårlig mor når de driver å kommenterer alt jeg gjør til hverandre bak min rygg. Er jo litt rart at ting jeg og min mann har kommet fram til SAMMEN er noe jeg må fikse osv. Det verste er når jeg er på kjøkkenet og varmer flaska hans (mme) så sipper hun til han og sier "å ja du er så sulten, ja får du ikke mat du stakars". Det er jo ikke synd på han om han må vente 30 sekunder mens flaska står i mikro, jeg kan ikke trylle heller. Men sånn ellers er hun veldig grei altså, men kan bli litt mye og sårt.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 6. mai 2007 #9 Skrevet 6. mai 2007 Har heldigvis ikke dette problemet Men må være slitsomt ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå