<3 + <3 + ? Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Gutten min er 2 uker. Han har hittil bare fått bryst, men jeg har veldig lyst til å prøve å pumpe meg og gi fra flaske, slik at sambo også kan gi han. Når kan jeg gjøre det?? Vi har begynt med smokk, og den tar han....han har voldsomt sugebehov
nutri Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Hvis du ikke har noen problemer med å amme så er det ingenting i veien for å prøve flaske nå. Vi prøvde flaske bare 1 uke etter gutten vår ble født og det gikk fint
sirkelkatten Skrevet 5. april 2007 #3 Skrevet 5. april 2007 Vi prøvde når gutten vår var 3 uker, det gikk veldig fint. Det er lurt om pappa'n gir han, ellers vil han kanskje heller ha pupp. Husk å gjøre det vi ikke gjorde, nemlig å holde flaskematingen vedlike. Vi gjorde ikke det, og etter 2 uker nektet han å ta flaska igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Hei. Jeg ammet fra dag 1, men pga at min sønn ikke fikk nok i seg fra ammingen, fikk han tillegg på flaske fra dag 3, så du kan trygt starte med flaske. Jeg ammer nå, men pumper meg av og til når jeg har spreng og gir han dette på flaske.. Sønnen min er nå 3 uker.. (han og har voldsomt sugebehov og tar smukk med en gang).
stratos Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 jeg fullammet til hun var 6 måneder, etter det har vi jevnlig forsøkt flaske.mange ulike typer, men hun vil svært nødig drikke. max 50 ml. kanskje hun var for stor da vi begynte? jeg husker vi brukte flere måneder på søsteren før hun endelig drakk av flaske.Hun var p.g.a sykdom innlagt på sykehus og legen der sa ingen barn sulter seg. til slutt tar de flasken. hun gjorde det men det tok lang tid. sikkert lurt å holde flaskematig ved like om du prøver det...ellers er han jo liten gutten din enda så du har god tid på deg. Er dette ditt første barn er det kanskje greit å ha fått ammingen ordentlig til før du prøver?
belli72 Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 Hei, jeg har ikke hatt ammeproblemer (veldig glad for det!), så vi forsøkte allerede når de var to uker gamle. NB!!! Det er viktig, som en over skriver, å gjøre det regelmessig. De fleste tar nemlig flasken på et tidlig tidspunkt, men det er ikke ensbetydende med at de tar den senere. Vanlig at man forsøker og slår seg til ro med at "han/hun" liker flasken, og så forsøker man ikke før man etter noen måneder skal i f.eks. bryllup - og da blir det KRISE - jeg har den erfaringen med en av mine, og da var det irreversibelt... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå