Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 4 kvelder har han grått... Ikke akkurat grått, men sånn kvining.. Ser at han har vondt, hører det også. Han blir stille når jeg legger han på magen på brystet mitt.. og på magen på soffan. Kommer litt fis ut da.. Så det er sikkert luftsmerter? Har prøvd det "låreneoppmotmagen"-trikset, men det kommer ikke ut noe.

Har får NAN HA1, er visst mildere mot magen det enn vanlig NAN. Tar pauser under måltidet for å rape osv. Er ikke hver gang det kommer rap, men som regel.

Men han har det ikke sånn om dagen.. Da sover han og er som regel helt rolig. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre om natta heller.. For han har vondt da også, og begynner å hylskrike om jeg snur han og legger han på ryggen! Så jeg må la han ligge på magen på brystet mitt natten igjennom... For han våkner og begynner å hylskrike når jeg legger han på ryggen og opp i sin egen seng.. Kan liksom ikke legge han i sengen på magen heller, gjorde det i går i en halvtime. (Mens vi var våkne og så han ja) Da sovna han med en gang...!

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss du tar kontakt me ein kiropaktor, så kjenne han på ryggen t gutten din åm dårr e någe gale å åm dårr e d så prøve han å fixa så gått han kan. Me jekk 3 ganger me gulle vårt, han blei bere itte ei lidå stonn:) Så eg syns d va verdt d=)

Skrevet

Har du malt i melka? Hvis ikke ville jeg prøvd det...

Du kan jo også prøve minifom. Bare husk at du må bruke det i noen dager før du ser om det har noen effekt.

Skrevet

Ja, han får det.. Huff.. Er ikke noe apotek her åpent før påska er over... :(

Skrevet

dakkar lille klump...vi går fremdeles til manuellteraput og får knekt opp vesla vår..hun har kiss kidd da så hun har problemer både i nakke og rygg og sleit voldsomt med kolikk hun også....men manuellterapi hjalp voldsomt...har hørt at det er greit å få de til manuellterapi uansett for det hardeste et menneske kan gå gjennom i sitt liv er visst å bli født...takk gud for at vi ikke husker hvordan det var da....:)

Skrevet

Hei!

Jeg veit ikke om gutten min har kolikk, men han også skriker en del, ser at han har mye vondt i magen. Han er også 1 mnd. Vi fikk høre at fotsoneterapi hjalp godt på kolikk. Så stilte et spm. ang. dette her i går, og fikk et godt svar som jeg limer inn til deg:

"Hei!

Vi brukte fotsoneterapi på eldste jenta pga kolikk smerter, da var jenta nesten to mnd.

Vi hadde da allerede prøvd kiropraktor og fysioterapi(osteopat), sukkervann og de fleste vanlige tingene som kan hjelpe mot kolikksmerter.

Vi trengte bare 2 ganger, da hadde hun det straks mye bedre.

Hun så ikke ut til å ha det vondt,det skal ikke gjøre vondt, de er kjempe flinke de som kan dette og det er helt utrolig åssen det virker. Hun vi brukte forklarte og viste oss alt hun gjorde underveis, lærte også noen triks vi kunne gjøre selv hjemme hvis jenta var urolig eller hadde vondt.

Hun vi brukte jobbet kun med dette på si, så hun tok bare 150kr pr behandling.

Er det pga kolikk du tenkte om det hjalp med fotsone?"

Hun skrev også:

"Hun forklarte for oss at når ungene hennes hadde vondt i magen (ikke kolikk) når de var små, bysset hun de mens hun holdt tommelen midt under foten og trykket lett med jevne mellomrom. Midt under foten var visst der som hadde mest med magen å gjøre og hun viste oss disse øvelsene på jenta vår mens hun fortalte hva de hjalp for.

Når hun trykket inn et punkt under foten som hadde med tarmene å gjøre sa hun: -Nå promper hun snart, og det gjorde hun rett etter hun hadde sagt det.

Virker ganske skummelt å gjøre det på ungen selv når jeg så hvor fort det virket på jenta når hun gjorde det, men hun sa at uansett hvor jeg trykket under foten på henne, kunne jeg ikke gjøre noe gale.. Olje og massasje under foten skulle også være bra, bare lette trykk under foten.

Har en liten gutt på 5 mnd selv(som heter Sander) og når han strever med å komme på do eller virker litt urolig bruker jeg det med tommelen midt under foten og jevne trykk. Ser ut som at det hjelper på han, gjorde det også de første 9 ukene som han skreik hele kvelden, hver dag..

Vondt å høre og se på de små når de har vondt i magen, vet mange får hjelp av osteopater og annet også, men dette virket for oss..

Vet ikke hvor du finner de, men regner med de står under Gule Sider der du bor. Vi bor på landet og her er det en som kjenner en som kjenner som kjenner fotsonedama.. He, he..

Håper du finner noen som kan hjelpe deg og at du kanskje har fått litt info av meg som kan hjelpe deg, ønsker deg og Sander lykke til.."

Så jeg har hvertfall tenkt å prøve dette.. Håper det hjelper, er så vondt og se når dem har så vondt..

Håper dette kunne være til litt hjelp! Lykke til=)

Skrevet

Hvordan går det med deg da? Har du det bedre? Ble det til at du sluttet tvert? (Greit nok det, altså!) Det er ikke uvanlig at det er en del tilvenning med mme. Hardere for magen er det, og så er det det med kumelksproteiner og alt det der... Kanskje melken gir ham sure oppstøt? Hva hvis du hever hodeenden av sengen hans?

Skrevet

kjenner meg veldig igjen i det du skriver chanzei, var sånn her også. vi måtte gå rundt å bære henne til hun sovna, ellers var det bare skriking. det gikk gradvis over da hun rundet 2 mnd. jeg kjøpte minifom på apoteket, det hjalp henne til å få opp rapen ihvertfall.. men vet ikke hva som gjorde "susen".. :P kanskje det er spedbarnskolikk? ellers hørtes det fornuftig ut med en time til kiropraktor. lykke til da:)

Skrevet

Hei! Jeg lurte også på om ungen min hadde kolikk. Det viste seg at han hadde kiss. Om du ikke allerede har gjort det, ta en titt på kiss-kidd.no.

(Den diagnosen er mye av grunnen til at kiropraktor virker mot kolikksmerter.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...