Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Hvordan ser hverdagen deres ut mht til soving og spising. Min lille sover maks 3 timer i strekk om natta før det er pupp, så jeg lurer på om hun kanskje får for lite mat? Eller kanskje sover for mye på dagen.
ScaryMama Skrevet 4. april 2007 #2 Skrevet 4. april 2007 Nikolai våkner også hver andre til hver tredje time på natten, uansett hvor mye han spiser og sover på dagen. Jeg tror ikke han våkner fordi han er sulten men av gammel vane. Han spiser ikke mye om gangen på natten men det er litt slitsomt at det er såpass ofte! Men de kommer vel ikke til å gjøre det i all evighet heller;)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #3 Skrevet 4. april 2007 Det er det jeg også begynner å lure på nå. Om det er av "gammel vane", som du skriver for hun spiser ikke akkurat mye når hun våkner. Håper virkelig de ikke gjør dette i all evighet nei...Det blir slitsomt. PUH!
prinsemamman Skrevet 4. april 2007 #4 Skrevet 4. april 2007 Min lille var urolig en uke i strekk. Hylte og skrek da vi skulle ligge han. Ble aldri mettet av puppen. Nå har han fått grøt og melk til kvelds de siste to dagene..... Og fra tre ganger mat om natten var det en gang første natten, og i går gikk det 12 timer!! Våknet flere ganger og så til han for jeg skjønte ikke hvorfor han våknet. Så fra nå av får han grøt til kvelds. Om dagen er det svært lite soving. Alt fra 2-5 timer fordelt på to tre økter. Natt fra 19-07. Spising på dagen er når han vil ha.... nesten hele tiden virker det som
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #5 Skrevet 4. april 2007 Har begynte med grøt hver kveld vi også, men dette virker ikke som hjelper akkurat. Får frukt til lunsj også, men våkner fortsatt like ofte...
ScaryMama Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 Hun vokser det av seg etter hvert, det er garantert, men det går an å fremskynde prosessen litt. Babyer fortsetter å våkne fordi de blir "belønnet" med pupp/mat. Hvis du slutter å belønne, så kommer babyen også til å slutte å våkne etter hvert. Du kan prøve å tilby vannflaske, smokk eller bare litt kos i stedet for pupp. Hun kommer sannsynligvis ikke til å syns det er verdt å våkne hvis hun bare får vann, og da kommer hun til å sove lenger. Men det tar litt tid! Og det blir mye verre før det blir bedre, men når det først blir bedre så blir det som regel mye bedre. Eller så kan du gjøre som meg, og bare vente til hun kutter ned på egenhånd:)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #7 Skrevet 4. april 2007 Hvor gammel var din når hun kuttet ut på egenhånd, KOzy?
Gjest Skrevet 4. april 2007 #8 Skrevet 4. april 2007 Vesla var ca 2 1/2 mnd når hun begynte å sove hele natta. Jeg hadde da begynt å gi flaske (mm eller mme) på kvelden før leggetid, grunnet at jeg da garantert visste at hun fikk nok mat. Da fikk hun mat til hun spyttet ut smokken på flaska av seg selv. Da sov hun fra ca 21-08. Nå legger hun seg kl 20 og sover til 06-07. Hun begynte med et grøtmåltid (kveld) når hun var ca 5 mnd. Men vil tro at det ikke er noen fasit nødvendigvis. Barna er jo forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #9 Skrevet 4. april 2007 Vesla mi nekter å ta flaske. Har prøvd ALT!
Gjest Skrevet 4. april 2007 #10 Skrevet 4. april 2007 Har du prøvd NUK suttene på flaska? Mange som sier at barna vil ha dem når de har prøvd alle andre.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #11 Skrevet 4. april 2007 NUK har jeg faktisk ikke prøvd. Da skal det kjøpes på lørdag :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. april 2007 #12 Skrevet 4. april 2007 hei, min sov bare mindre og mindre, til slutt våknet han vær eneste time, uanvhenig av hva jeg gjorde. så jeg satt opp at nå er det ikke noe mat fra natta klokka 10 til 3 og ikke noe fra 3 til 8. og han våknet og ble leiseg. så han ble puttet oppi vognen sin (ble ikke anbefalt på helsestasjonen) og vugget i søvn. det var i går jeg begynte med dette og i dag la han seg 9 og har ikke våknet enda.... kansje værd et fosøk? det har gått ganske smertefritt. er ikke noe glad i babygråt.
Gjest Skrevet 4. april 2007 #13 Skrevet 4. april 2007 Alle forsøk er verdt å prøve :-) Det er jo en kjempefordel om de kan ta flaske. Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #14 Skrevet 4. april 2007 Ja, jøss. Jeg er helt desperat etter å få henne på flaske så jeg kan få litt fri. Takk for tipset. Får håpe det funker
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #15 Skrevet 4. april 2007 Har du flere barn? Det har jeg og orker ikke tanken på at de skal våkne hvis jeg nekter mat til vesla og det resulterer i hylskrik...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. april 2007 #16 Skrevet 4. april 2007 nei, men jeg hadde aldri gått med på hylskrik jeg heller. det ble ikke noe serlig rabalder. men han ble jo vugga i søvn da pga vogna. hadde jeg lagt han i sengen så hadde han hylskreket uten pupp.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. april 2007 #17 Skrevet 4. april 2007 p.s han har ikke våknet enda :-)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. april 2007 #18 Skrevet 4. april 2007 Ville nok gitt mer mat på kvelden, enn å gi vann på natta.. Har en bekjent som må opp HVER natt pga ungen SKAL ha den flaska med vann.. Ville prøvd andre ting først! Lykke til =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå