Gå til innhold

kan noen svare meg på dette????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nylig blitt alene med 4 barn (elste 13år, yngste 3år)og har enda ikke komment meg på TK. vet ikke hvordan jeg skal klare meg økonomisk heller.

Når jeg søker os, tar det da lang tid å få det behandlet?

Hvordan er det hvis vi skal ha privat avtale, kan jeg få os da?

Han flyttet ut i slutten av mars, jeg har ikke søkt os enda, får jeg allikavel for april?

Får jeg ca mye? Jeg har en deltidsjobb på 40% og har ca 6500 brutto.

Mange spørsmål her, men jeg håper noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nye regler sier dere må ha mekling for å få noe ekstra støtte, så dette må du fikse fort for det er noe vente tid. Kontakt NAV fortest mulig og be om samtale. Du får os for barn under 8 år.

Det ble slutt mellom oss i slutten av desember men fikk ikke fiksa adresse endring før på nyåret noe som skulle tilsi at vi måtte til mekling først og at jeg egentlig skulle ha støtte fra februar (1mnd etter brudd), men jeg fikk barnefaren til å skrive et brev til nav der han bekreftet at han flyttet ut i desember 2006. Det var bra nok for de, så om dere ikke fikk ordna med adresseendring før utgangen av mars kan du jo eventuelt be han skrive et lite notat.

Hvis samværet er mer enn annen hver helg og hver onsdag vil det ha noe å si på os o.l. men vet ikke hvor mye siden barnefaren ikke har noe samvær.

Skrevet

Tusen takk for svar, får skyndte meg på nav når påskeferien er over da,og mekling. Men vet du hvor mye man får for et barn under 8 år?

Han har lovt at han skulle skrive på slik at jeg fikk mest mulig via os, og jeg vet ikke hva annet jeg kan søke, men går ut fra at jeg får informasjon om alt når jeg kommer på TK.

Skrevet

hvis du får full os er den på drøye 9800 tror jeg det var. Nå blir jo du å få litt lavere siden du har deltidsjobb. Er dessverre ikke så oppdatert når man har flere barn.

Skrevet

Du får redusert os. De trekker 40 øre pr krone du tjener over 2500 i mnd. Full os er 9300 tror jeg?

Barnetrygd for 5 barn

Bidrag

Du får os fra mnd etter dere flyttet fra hverandre, det blir etterbetalt

Skrevet

Akkurat ja, ble litt klokere nå.

Tusen takk for hjelpen:)

Skrevet

Red os med din inntekt blir ca 8100 brutto pr mnd. Pluss som nevnt bidrag, barnetrygd for 5 (5x970kr), og lønn, evt bostøtte, gå på husbanken.no og regn ut. I tillegg har du krav på å få dekket 64% av dine faktiske tilsynsutgifter siden du er i arbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...