Gå til innhold

Tre små


Gjest

Anbefalte innlegg

Må bare plage deg med ett spørsmål til.

Har tenkt mye på reductil, har du noe erfaring med det? Hva må man ha i bmi for å få det på resept av en lege?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en medisin som jeg har sett hatt god effekt hos enkelte pasienter, men den har sideeffekter som gjør at du må følges jevnlig hos fastlegen (med blodtrykksmålinger, blant annet). Sjeldne tilfeller av depresjon, selvmordstanker og selvmord er rapportert. Pasienter med tidligere depresjon bør derfor følges nøye opp.

 

Sakset fra Felleskatalogen: Indikasjoner: Brukes som tilleggsbehandling i et vektbehandlingsprogram for: Overvektige pasienter med «body mass index» (BMI) ≥30 kg/m2. Overvektige pasienter med BMI ≥27 kg/m2, hvis andre overvektsrelaterte risikofaktorer som type 2-diabetes eller dyslipoproteinemi er tilstede.

 

Det absolutt viktigste, og vanskeligste, du kan gjøre er livsstilsendring i forhold til kosthold og mosjon, og man blir jo hoven i kroppen av å ha lavt stoffskifte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har prøvd siden jeg fikk Emma å gå ned i vekt, men vekta står helt stille enda. Gikk ned to kg forrige uke da jeg begynte på Grete Roede dietten, men har gått de opp igjen nå. Sånn er det hele tiden, så blir så frustrert nå! Har en mbi på 31 nå, og det er ganske så plagsomt.

Men, må vel vente til jeg er ferdig å amme uannsett, og det virker som det er en stund til! :-)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så synd at du gikk opp igjen? Har du begynt å trene? Husk at muskler veier mer enn fett, og at det derfor ikke er vekta som bør telle mest! Jeg skjønner jo frustrasjonen din, men fortsett på Grete Roede-dietten! Og skaff deg en baby som må trilles i søvn på dagtid!(du kan låne Ingrid!) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir motløs av å gå opp igjen i vekt når du hadde tatt av 2kg. Men som Hoppetussa sier, muskler veier mer enn fett. Jeg har en bmi på 27, så jeg er overvektig selv. Men noen i slekta mi gikk på alle mulige dietter og piller når jeg vokste opp, så har jeg fått avsmak på det. De er like store nå som de var når jeg var liten. Jeg tror også at det eneste som virker der mosjon og kosthold. Vet hvor vanskelig det er. Jeg er selv avhengig av sjokolade. Prøver å holde meg til helgene. Men de varer minimum fra fredag til søndag. Av og til fra tirsdag til mandag. Ingen skal komme hit å si det er lett å slanke seg. Jeg begynner på nytt hver uke, men det går bare ikke. Vanskelig å gjøre ting alene. Jeg har alltid vært overvektig og "alle" damene i familien min er overvektige. Har liksom alltid hatt noe å skylde på...nemlig arv og gener osv. Men vet jeg kan gå ned i vekt hvis jeg går inn for det.... Men det er sååååå vaskelig. Grøss.

Du er heldig å går på diett nå, og da regner jeg med det er flere som går på samme kurset, og det er vel en støtte. Om du går litt opp den ene uka, så går en sikkert ned igjen neste uke...Kanksje jeg også skulle sett om de har slike kurs her, men min jernvilje er som gele. Holder ikke.....

Lykke til iallefall. Ikke gi opp når du nå har kommet igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så rart at jeg ikke kommer ned i vekt i det hele tatt etter fødselen, veier bare en kg mindre enn jeg gjorde da jeg fødte Sofie.

Trener tre ganger i uka, triller tur to timer om dagen, spiser kun godteri lørdager, drikker ikke brus lenger og bare sunn middag lagd fra bunnen av, men fortsatt står vekta helt stille.

Får håpe det snart skjer noe, blir sprø av å veie meg uten noe restultat. Har alltid vært vanlig, brukt str 36/38, å bruke str 40/42 er da skikkelig dritt nå.

Lykke til dere andre og, takk for oppmuntring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har som sagt bmi på 27, og må bruke str. 40-44. Kan ikke huske å ha brukt mindre....Høres rart ut at du ikke skal gå ned i vekt da.....Du er myyyye sunnere enn meg iallefall. Kanskje det er muskler du får så fort da...Hva sier de som driver Grete Rhode kurset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke på selve kurset, følger kun dietten hennes. Legen min sier at jeg har lavt stoffskifte, men har enda ikke fått noe for det.. Har bytta fastlege nå, så vurderer å spørre om å ta blodprøvene en gang til.

Er bare 157 høy, så alle kiloene synes så innmari godt på meg synes jeg. Skikkelig mage, lår og tykk i ansiktet nå, ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg 5cm høyere enn deg. Ja, det er vel noe å ta for lavt stoffskifte.... Holder du på å veie skivene og middagsporsjonene og ha kosemerker o.l. Det er det jeg husker fra moren min da jeg var liten og hun gikk på det kurset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier maten, og lager absolutt alt fra bunnen av, ingen fryste varer og slikt. Smaker faktisk veldig godt, men tar innmari lang tid å lage, det er synd når man er sulten og har to små i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gosj, jeg er imponert. Jeg hater å lage mat. Jeg passer ikke inn på et kjøkken. Så her går det i halvfabrikater hele tiden. Mat som går fort å lage. Samboeren er ikke glad i grønnsaker, så vi har ikke det heller til middagen. Skjønner deg godt jeg. Så flink du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...