Gå til innhold

Paracet stikkpiller....?


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Emma har jo ennå ingen tenner men tenkte at de må jo komme på et eller annet tidspunkt så nå har jeg gått til innkjøp av paracet i stikkpiller slik at vi er klare om det blir veldig vondt.. (Skal jo prøve bare med dentinox først)

 

Jeg har brukt paracet flytende til henne tidligere som funket bra, men tenker at det kanskje kan være vanskelig å få henne til å svelge det om det er vondt i munnen...

 

Men hvordan gir man stikkpiller??? Dumt spm, jeg vet... men det stod INGENTING på den brosjyren som fulgte med... (typisk norge altså, i usa hadde det jo kommet en hel bok med legemiddelet med do'es and dont's)... Har litt aversjon mot a bruke det, så er det lett å få inn? gjør det vondt for henne??? litt ekkelt å spørre men tenkte det er greit å være forberedt når det skulle evt sette inn...

 

og så håper jeg at det kommer noen tenner iallefall før hun begynner på skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Butte enden inn først - ikke logisk, men det er slik det er;-) Dytt til hele er litt innenfor, så forsvinner den inn som en torpedo - hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å forvirre, men jeg tar alltid den runde enden inn først. Forsvinner da også. Gir virkning også. Så jeg tror det er det samme hvilken vei en tar den inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går inn uansett om man tar den spisse eller butte enden først, men de glir lettere videre opp i tarmen om man setter den butte enden først - det har noe med bevegelsen i tarmveggen å gjøre. Så den butte enden skal inn først, men de virker akkurat like godt uansett;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å smøre litt "rumpekrem" ved endetarmen før jeg setter inn stikkpilla, slik at den skal gli lettere. Prøvde en gang uten krem, og da virket det som hun syntes det var litt mer ubehagelig....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...