Gå til innhold

Noen andre som har fått innhalator til babyen sin????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg vært hos legen og nå har hun fått astma medisin som hun skal ta to ganger daglig med innhalator (litt feil skrevet kanskje) Hun er 7 mnd og har hatt hoste siden hun var 4 mnd. Hun ble verre nå som hun ble forkjølet.

Er det noen andre som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vår fikk det da han var 10 mnd ca. Bruker den med flutide morgen og kveld.får ventolin ved behov.

Tok litt tid før han godtok den, men nå syns han det er greit - nesten 15 mnd

Skrevet

Vi skulle ta ventolin først og så vente 5- 10 min før vi ga flutide. Gikk det lang tid før dere merket at det hjalp?

Det gikk greit å gi henne det men hun protesterte jo, blir nok en liten kamp morgen og kveld for å få det i henne.

Skrevet

Har ei jente på to år som har innhalator, hatt den i to mnd nå. Flutide morgen og kveld, og ventoline når hun begynner å bli syk, eller ellers ved behov

Skrevet

Tok litt over et døgn før flutide virket. Han ble lagt inn på sykehuset for observasjon forde ventolinen ikke virket og det tok tid før flutide ga effekt. (vanlig at det tar et en eller et par dager før flutide virker)

Når han er dårlig gjør vi også sånn -ventoline først og så flutide.

På sykehuset fikk han saltvannsinhalasjon - det hjalp mye. Blir han syk øker vi flutide fra 1x2 til 2x2. som regel virker ventolinen da - var bare de gangen han var vedlig tett det ikke funket helt

Skrevet

Begynte dere med begge deler eller???

Fikk beskjed om å ta ventolin først morgen og kveld.... Er det noen som vet hvorfor. Var hos legen idag men ble jammen satt helt ut når han listet opp hva hun skulle bruke. Tror jeg må ta en liten oppklarende telefon etter påske.

Skrevet

Du kan sikkert ta en teelfon til barnevad på sykehuset der du bor - de kan masse om dette - til og med jeg som er spl måtte lære nye ting ang dette. Men i perioden nå som hune r syk kan du trygt gjøre det slik du har fått beskjed om- Om gode perioder trenger hun nok ikke den korttidsvirkende ventolinen. Flutide er den langtidsvirkende (derfor tar det litt tid før effekten setter inn) Få en lege til å sette opp onrdlig behandlingsskjema (selv som sykepeleier ba jeg om det - er lett å glemme - og for mine barn er jeg mor)

Skrevet

for å si det enda enklere - ventolin er anfallsmedisin, flutide anfallsforebyggende.... (det skulle stå , men glemte å skrive det..)

Skrevet

Uff, syns det er så vondt når så små må bruke astma medisiner. Alle mine tre bruker det. Eldste jenta på 3,5år bruker bare flutide en gang på kvelden og begge når hun er syk. Guttebass på 2,5år bruker både flutide og ventolin to ganger om dagen, mer ved sykdom + en til. Minste frøkna begynte med flutide for ca to til tre dager siden, den får hun to ganger daglig.

Det vår barnelege sa var at når de er så små, er det større sjangs for at de vokser det av seg.

Krysser fingrene i hvertfall :o)

Skrevet

Krysser alt jeg har for at det skal være tilfelle...!

Skrevet

Mente hun begynte for to-tre uker siden da he he....

Skrevet

Ventoline er bronkodilaterende, dvs den virker avslappende på bronkialmuskulaturen og dermed "åpner" lungene. Derfor tas denne før Flutide, slik at den forebyggende medisinen,Flutide, kommer "lenger ned" i lungene.

Ventoline er mest brukt som anfallsmedisin som Blomman skrev, fordi den virker etter få minutter og varer kortere (men minst 4 timer.)

Flutide er forebyggende. Et kortikosteroid som skal hindre inflammasjon (irritasjon) som kan reduserer lungefunksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...