Gå til innhold

Måltider v 6 mnd - noen som vil dele erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, her er det mye styr for å få i minsten nok mat og for å få henne til å sovne om kvelden og å sove godt om natten... :(

Derfor lurer jeg på hvordan deres 6mndinger spiser og drikker! Jeg har sluttet å amme nå fordi det ble så vanskelig, men sliter litt med å finne ut av hvor mye mme og fast føde hun ellers skal ha. syns hun drikker veldig lite, og hun er mye urolig...

Vi har det sånn omtrent:

0700 frokost 150 ml mme

1130 lunsj 120 ml mme, grøt av ca 60-80ml mme + litt fruktmos

1530 middag 120-150 ml mme + noen teskjeer grønnsaksmos

1900 kvelds 100 ml mme + grøt av ca 60-80 ml mme + litt fruktmos

nattmat mellom 0100 og 0300 engang - 180 ml mme

Skulle gjerne klart å kutte ut nattmåltidet snart - blir så sliten av å stå opp hver natt fremdeles!!

Lurer på om jeg skal gi grøten før melken, da blir hun kanskje mer mett? men da drikker hun jo sikkert enda mindre melk...?

hvordan gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det ca sånn:

07.30- 150 ml mme

10.30-130 ml mme + grøt av 100 ml vann og et halvt glass fruktmos i grøten

14.30-130 ml mme + 1 middagsglass

18.00-130 ml mme + grøt av 100 ml vann og et halvt glass fruktmos i grøten

Får litt vann til middag og grøt

Jeg sluttet også å amme pga at det var vanskelig å få i han mat.Har vært sånn i perioder helt siden han ble født.Irriterende å bekymre seg ja..)

Han begynnte å sove fra 19-ca 07 da jeg begynnte med grøt og middag

Skrevet

Jeg gir grøt rundt klokken halv sju.. så steller vi oss, bader, koser og leker.. får tiden til å gå!

Etter nattissen er på, er det tid for melk, og da sovner gullet søtt og sover resten av natten :-)

Skrevet

Vår gutt på 6,5 mnd spiser;

kl 7: 90ml mme+grøt av 120ml vann

kl 10:30-11: 2 brødskiver med leverpostei(veldig tynt) og vann

kl 14-14:30: 1/2 middagsglass og et beger med fruktpurre tilsatt malt havregryn og vann

kl 18 120 ml mme og grøt av 120 ml vann

Han får grøt før han får melk. Det hender han får 90 ml mme i løpet av dagen om han ikke får sove.

Vår jordmor sa at melk nå kun bør være tørstedrikke, som tillegg til annen mat. De bør vist heller ikke ha i seg mer enn 5 dl mme i løpet av døgnet for det er ikke bra for nyrer (eller var det lever?).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...